اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ساخت اولین آجرهای پلاستیکی لگو از بطری های بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت لگو از اولین آجرهای ساخته شده از پلاستیک بطری های بازیافتی خود رونمایی کرد و امیدوار است تا دو سال آینده بتواند سری کامل این بلوک ها را تولید نماید.

این کمپانی دانمارکی، که نام آن از واژه های “leg godt” به معنای “خوب بازی کن” می آید، در سال میلیاردها آجر از جنس ABS تولید می کند، این ماده به آجرها قدرتی می دهد که بتوانند به خوبی در هم چفت شوند و اشکال و احجام مختلفی توسط کودکان خلق شود.
نمونه اولیه آجره های 2*4 از پلاستیک PET بازیافت شده از بطری ها به همراه افزودنی هایی برای ایجاد استحکام قطعات استاندارد لگو ساخته شده است که نتیجه سه سال آزمایش بر روی 250 نوع ماده است. به طورمیانگین از هر یک لیتر بطری پلاستیکی، ماده کافی برای تولید ده آجر 2*4 به دست می آید. آزمون و توسعه فرایندها تا زمانی که تولیدکننده بتواند تصمیم به تولید آزمایشی بگیرد، ادامه می یابد.
لگو از حدود 150 کارمند برای تولید محصولات زیست پایدارتر کمک می گیرد و تا حدود 400 میلیون دلار برای رسیدن به این هدف تا سه سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد.

این شرکت از برنامه اش برای حذف پلاستیک یک بار مصرف از بسته بندی هایش خبر داده و از سال 2018 قطعات خود را از پلی اتیلن زیستی (bio-PE)، که از منبع زیست پایدار نیشکر به دست می آید، تولید می کند. این قطعات تکه های تاشدنی مانند درخت، برگ و تجهیزات آدمک ها می باشد. به گفته این شرکت رنگدانه های استفاده شده در آجرها هم پایه-روغنی نبوده و مطالعه بر روی زیست پایداری آنها نیز در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا