اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ طراحی زمین هاکی زیست پایدار برای المپیک توکیو 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر زمین هاکی زیست پایدار برای بازی های المپیک امسال توسط  Advanced Polymer Technology (APT) با همکاری فدراسیون بین المللی هاکی و Polytan Asia Pacific، توسعه داده شده است. شرکت APT، تولیدکننده جهانی چمن مصنوعی، سطوح بازی Poligras Tokyo GT را طراحی کرده است.

این اولین زمین بازی مصنوعی هاکی در جهان است که در آن از لیفچه های ساخته شده از مواد اولیه با 60% مواد تجدیدپذیر (عمدتا نیشکر) استفاده شده است. سایر جلوه های زیست پایدار آن شامل یک پد ضربه گیر در زیر سطح است که به طور کامل از لاستیک بازیافتی تهیه شده است. این زمین هاکی هم راستا با اهداف زیست پایدار المپیک 2020، یعنی بازی های بدون کربن می باشد. مدال های المپیک با استفاده از فلزات گران بهای استخراج شده از تلفن های همراه و سایر لوازم الکترونیکی اهدایی مردم ساخته شده اند.

قرار است یونیفرم های مراسم رسمی المپیک  2020 از پلاستیک های بازیافتی تهیه شود؛ همچنین مشعل المپیک از ضایعات آلومینیوم تهیه شده و سکوها نیز از از ضایعات پلاستیک خانگی و دریایی تولید شده اند.

از دیگر جلوه های مقابله با تغییرات اقلیمی که در این المپیک به کار گرفته شده می توان به جاده هایی که حرارت را بازتاب میدهند، آسفالت جاذب آب و الکتریسیته تولید شده توسط منابع تجدید پذیر اشاره نمود. همچنین شرکت APT ادعا کرده زمین Poligras Tokyo GT ، که تاییدیه FIH را نیز داراست، از فناوری خنک کننده بهره می برد که دمای زمین را 10 الی 20 درصد از دمای سایر زمین ها، پیین تر نگه خواهد داشت. بر اساس نتایج آزمایش ها، سرعت توپ در زمین های جدید، در قیاس با زمین های استفاده شده در المپیک ریو 2016، پانزده درصد بیشتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا