اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ روندهای نوظهور تاثیرگذار بر بازار جهانی پوشش ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  طبق گزارش بانک جهانی، اقتصاد جهانی در سال 2020، 3/4% کوچکتر شده است. این مقدار 9/0% از آنچه در اوایل سال پیش بینی شده بود، کمتر است. اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال بازیابی خسارات وارده بر تولید ناخالص داخلی در زمان قرنطینه است. اقتصاددانان بازیابی کامل و پایدار تا قبل از پایان همه گیری را بعید می دانند. اگر چه تولید واکسن و راه های درمانی جدید امید به بهبود نسبی در سال 2021 را بازگردانده است. بین 20 تا 35 درصد پاسخ دهندگان به نظر سنجی Freight Waves انتظار دارند که تولید در بخش خانه و مبلمان، خودرو و قطعات، مواد شیمیایی و نفت و گاز افزایش یابد. مجله ی Assembly با چشم اندازی خوشبینانه و محتاطانه بیان می کند: “در سال 2021 تولیدکنندگان وسایل نقلیه، کالاهای بادوام و تجهیزات پزشکی به به روز رسانی عملکرد کارخانه و تجهیزات خود ادامه خواهند داد”. بر این اساس بخش مواد شیمیایی می تواند از چرخه ی اولیه ی بهبود اقتصادی بعد از کووید19 بهره مند شوند. اتفاق نظر در این بخش بر این است که تقاضای نهایی بازار و افزایش کالاهای بادوام، بیشتر از برخی بازارهای صنعتی خواهد بود. با این حال صنعت پوشش نتوانسته است به این اعتماد به نفس دست یابد. در آخرین نظرسنجی ماهانه ی ChemQuest (منتشر شده در اکتبر 2020)، شرکت کنندگان اظهار داشتند که صنعت خودرو، پوشش و نفت و گاز بیشترین آسیب را دیده اند. اگر چه پیش بینی می شود که رشد بازار مواد شیمیایی تخصصی با کاهش جزئی همراه باشد، اما برخی روندهای مثبت بوجود آمده حاکی از ارزش ذاتی و انعطاف پذیری این بازار است. پاسخ دهندگان به نظرسنجی ChemQuest هم معتقد بودند که خسارات احتمالی، کمتر از مقدار پیش بینی شده خواهد بود. در نهایت می توان گفت که تقاضای رنگ در بسیاری از بخش ها نسبت به قبل افزایش خواهد یافت. روند اصلی که از این اعتماد به نفس در بازار جهانی پوشش ها پشتیبانی می کند، مربوط به قدرت و ثبات رنگ های ساختمانی است.

مترجم: مهندس لاله کاغذچی، دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مهندسی مواد، دانشگاه تهران

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا