اخبار

اختصاصی بسپار/ دستیابی به تولید اولین نمونه آزمایشگاهی ABS با استفاده از استایرن بازیافتی/ 30 درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

بسپار/ایران پلیمر در این هفته تولید اولین ABS در مقیاس آزمایشگاهی با استفاده از استایرن بازیافتی، ABrS، توسط شرکت مدیریت پسماند Indaver و شرکت تولیدکننده استایرن Ineos Styrolution اعلام شد. ده کیلوگرم اول این ماده در آزمایشگاه Ineos در کلن آلمان تولید و توسط شریک تحقیقات و توسعه آن، شرکت Materialien Bayreuth GmbH، فرایند شد. آزمایشات انجام شده تفاوت قابل ملاحظه ای در خواص این ماده و ماده غیربازیافتی نشان نداد و در عین حال انتشار گازهای گلخانه ای تا حدود سی درصد کاهش یافت.

اثبات موفقیت ایده تولید ABS از منبع بازیافتی قدم بزرگی در پروژه تحقیقاتی ABSolutely Circular است. این پروژه توسط برنامه EU LIFE، که از پروژه های استارتاپی حمایت مالی می کند، تامین اعتبار شده است.

رییس پروژه تحقیقاتی ABSolutely Circular می گوید، با شروع به کار ساختار جدید کارخانه بازیافت پلی استایرن و کارخانه کوچک ABrS در Antwerp، ما قادر به برداشتن قدم بزرگی رو به جلو و در مسیر تولید ABS با استفاده از منابع بازیافتی و در مقیاس تجاری خواهیم بود.
این پروژه چهار ساله از اکتبر 2020 شروع شده است. در آن زمان، تاکید Ineos Styrolution بر رسیدن به خواص استایرنی در خودروهای زیست پایدار بود. از هم بسپارهای ABS به دلیل داشتن خواصی چون استحکام، ثبات ابعادی، وزن کم و هم راستایی با نیازمندی های مواد در تماس با غذا، می توان در گستره وسیعی از کاربردها شامل خودرو، بهداشتی، الکترونیک، خانگی و سایر بخش ها استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا