اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ حسین نژاد، مدیر پژوهش پتروشیمی کارون: هدف ما توسعه سبد محصولات و تامین نیاز کشور در صنعت پلی یورتان است

بسپار/ایران پلیمر آقای حسین نژاد، مدیر پژوهش شرکت پتروشیمی کارون: پتروشیمی کارون، اولین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۸۱ تأسیس و فاز اول آن در اسفند ماه ۱۳۸۷ به دست وزیر محترم نفت و فاز دوم آن نیز در بهمن ماه ۱۳۹۵ به دست معاون اول محترم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح شد.
ایزوسیانات یک تکنولوژی خاص دارد و تولید آن بسیار دشوار است و وابستگی زیادی به پتروشیمی های مختلف برای تامین خوراک دارد. منطقه ویژه ماهشهر بهترین منطقه برای تولید بود که ما در آن منطقه فعالیت خود را آغاز کردیم.

ما دو خط تولید TDI و MDI داریم. TDI در تولید فوم های صنعت مبلمان و تشک های طبی استفاده می شود. MDI هم در تولید پلی یورتان ها به طور گسترده برای صنایعی مثل کفش، چرم، مبلمان، تشک های طبی، صنعت خودرو، چسب و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین قدمی که کشور باید در این زمینه بردارد که ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان به آن سمت حرکت کرده ایم، مرتفع کردن نیازها و وابستگی های موجود و بعد به سمت تکنولوژی پیش رفتن است. برای مثال شرکت ما برای تولید نیتریک اسید نیاز به کاتالیست خاصی داشت که از فلزات گرانبها تولید می شد. به دلیل تحریم نتوانستیم این کاتالیست را تامین کنیم و به خاطر همین موضوع به سمت دست پیدا کردن به دانش فنی آن رفتیم و پس از مدتی توانستیم این محصول را به کمک یک شرکت دانش بنیان دیگر تولید کنیم.
هدف ما توسعه سبد محصولات و تامین نیاز کشور در صنعت پلی یورتان است. تلاش می کنیم، محصولات وارداتی با تناژهای بالا را تولید کنیم. ما 5 محصول دانش بنیان داریم که دوتا از محصولات را اخیرا رونمایی کردیم که در صنایع کفش و خودرو و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. بازار ایران بازار بزرگی است، خصوصا در زمینه پلی یورتان نیاز بازار کشور بیش از تولید داخلی است.

نمایشگاه های تخصصی باعث می شوند که توانایی شرکت ها در جهت تولیدات شناسایی شود. نمایشگاه در نگاه دیگر برای ما جنبه شنیدن صدای مشتری و ارایه خدمات به مشتری را نیز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا