اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ جایزه بزرگ SPE برای مشارکت BMW و ENGEL در طراحی و تولید یک قطعه خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا دربسپار/ایران پلیمر گروه BMW یک واحد تولید ENGEL را در کارخانه Landshut خود افتتاح کرد. علامت جلو پنجره رادیاتور کلیه-شکل خودروی الکتریکی BMW iX در محیط اتاق تمیز تولید می شود. هر دو گروه BMW و ENGEL با ایجاد زمینه های جدید، قادر به دریافت جایزه SPE Grand Award 2021 از جامعه بین المللی فناوری پلاستیک (SPE Central Europe) شده اند.
جلوپنجره رادیاتور کلیه شکل در طراحی همه مدل های BMW، پس از برقی سازی پیشرانه های این شرکت، نقش مهمی را به خود اختصاص می دهد. این علامت کلیه شکل، در آینده از دوربین ها و حسگرهای کمکی در رانندگی خودران محافظت خواهد کرد. این عملکرد جدید باعث تغییر بنیادی طراحی و تولید جلوپنجره کلیه-شکل شده است.
یک فیلم عملکردی قابل گرم شدن، در یک فرایند یکپارچه، با پلی کربنات از پشت قالب گیری شده (back-moulded) و سپس با پلی یورتان پوشش دهی می شود. این ترکیب فرایندهاتوسط ENGEL و با نام Clearmelt پیشنهاد شده است. مدیر توسعه فناوری ENGEL می گوید “ما از ابتدا می دانستیم این ترکیب فرایندی، طراحان خودرو را قادر به تفکر دوباره و به شکلی جدید خواهد ساخت. با فناوری ای که تا کنون در بخش طراحی داخلی خودرو به کار می رفت، اکنون با حضور در علامت کلیه-شکل مدل های BMW برقی، قدمی جدید محسوب می شود. برای اولین بار است که ترکیب قالب گیری تزریقی از پشت با غوطه وری در پلی یورتان، در تولید انبوه اجزای عملکردی خارجی خودرو – جایی که در معرض تنش بالایی قرار دارد – به کار رفته است.”
قطعات حساس الکترونیکی به خوبی زیر سطح مقاوم به خراش پی یورتانی محافظت می شوند. درخشندگی بالا و زیبایی عمقی، که با حتی لایه نازکی از پوشش پلی یورتان نیز قابل اجراست، حس زیبایی خاصی را منتقل می کند.
فرایند سه ماده در یک مرحله
کمپانی ENGEL تامین کننده سیستم این پروژه، و مسئول یک واحد تولیدی کامل است. این پروژه، از لحاظ یکپارچه سازی فرایند و اتوماسیون، نیازمند الزامات سطح بالایی می باشد.
واحد تولید، یک دستگاه تزریق ENGEL duo combi M را با یک میز چرخنده افقی، دو ربات مفصلی بزرگ برای جابجایی فیلم ها و قطعات قالب گیری شده، یکی سیستم تمیزکننده فیلم، یک ایستگاه کنترل کیفیت داخلی و واحدهای جانبی از جمله فناوری پلی یورتان، یکپارچه کرده است. محوطه کار واحد clamping دستگاه تزریق و ربات به طول 6 متر و ارتفاع بیش از 4 متر  بر اساس کلاس 7 اتاق تمیز ISO  ایزوله شده است. ویژگی خاص این اتاق تمیز این است که بالای دستگاه تزریق یک سقف کشویی وجود دارد که از آن رای تعویض قالب یا سایر کارها استفاده می شود. همه مراحل کاری در اتاق تمیز اتوماتیک است؛ ربات ها مسئول باز کردن فیلم های عملکردی و بسته بندی قطعات هستند.
در واحد تولید، یک اتاق خاکستری با استاندارد کلاس 8 ISO به اتاق تمیز متصل است.اینجا محل کار پرسنل تولید، برای انتقال جعبه های هوابند فیلم های عملکردی به سیستم تولید اتاق تمیز و همچنین قطعات قالب گیری شده و بسته بندی شده به بیرون برای فرایندهای آتی هستند.
اطمینان از سرمایه گذاری آینده نگر با واقعیت مجازی
یکی دیگر از اولین ها: بررسی مجازی کل واحد تولید در همان اوایل فاز RFQ. رییس واحدهای اتوماسیون ENGEL گزارش می کند، “در شبیه سازی سه بعدی، ما قادر به راهنمایی مشتریمان در تمام مناطق تولید، مشاهده برهمکنش ربات ها، و ارزیابی جنبه های ارگونومیک پیش از شروع ساخت واحد هستیم. این آینده است. واقعیت مجازی به این معنیست که ما می توانیم به مشتریانمان امنیت سرمایه گذاری بیشتری را پیشنهاد بدهیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا