اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تولید DRYFLEX Circular TPE از مواد بازیافتی با کاربرد تزیینات داخلی خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر گروه بین المللی آمیزه سازی بسپار، HEXPOL TPE، یک خانواده جدید TPE از مواد بازیافتی تولید کرده است. گونه های DRYFLEX TPE از لحاظ انتشار بو و مواد سمی، در کاربرد تزیینات داخلی خودرو، آزمایش شده اند.
خانواده DRYFLEX برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد. این گروه به منظور حذف نهایی مواد اولیه نفت پایه توسعه داده شدند. بسپارهای بازیافتی از منابع مختلف از جمله PCR (مواد قابل بازیافت مصرف شده) و PIR (مواد قابل بازیافت پساصنعتی) به دست می آیند.
جنبه کلیدی قطعات داخل خودرو، رفتار انتشار آنها از لحاظ رنگ، بو و اجزای فرار می باشد. خصوصیات و نیازمندی های دقیق، کاملا وابسته به کاربرد و OEM می باشد. اما عموما بوی پخش شده نباید حتی در دماهای بالا (مثلا ˚C80) آزاردهنده باشد. گونه Dryflex Circular TPE با سختی 65 (در واحد shore A) و حاوی 20% مواد بازیافتی، برای موکت کف طراحی شده و مقادیر اجزای فرار (μg/g 60) و FOG (μg/g 594) بسیار کم را از خود نشان داده است.
این TPE در آزمایشگاه های معتبر خارجی آزمایش شده و تقریبا هیچ بویی منتشر نکرده است (گرید 2 بر اساس VDA279,B3). خواص مکانیکی مواد این خانواده نیازمندی های خودرویی را برآورده کرده و قابل رنگ کردن نیز می باشد. هم اکنون این ماده توسط یکی از تولیدکنندگان خودروی آلمانی تایید شده است.
منابع بازیافتی از جریان ضایعات حین فرایند تولید پساصنعتی استخراج می شوند. منشا آنها مواد داخل راهگاه های قالب گیری تزریقی یا لبه زنی پس از رانشگری است. انتخاب مواد بازیافتی وابسته به ثبات و خلوص آنهاست؛ همچنین اثرات حمل و نقل و انرژی آنها بر اروپا نیز در نظر گرفته می شود. خانواده Dryflex Circular TPE در کارخانه های HAXPOL واقع در اروپا تولید می شود که 100% الکتریسیته آنها از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.
از این TPEهای جدید می توان در بسیاری از قسمت های داخلی خودرو از جمله موکت کف، جالیوانی و اجزای سیستم تهویه مطبوع استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا