اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید پلی پروپیلن از CO2 برای اولین بار در جهان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی تبدیل کربن Twelve با همکاری کمپانی بیوتکنولوژی LanzaTech برای اولین بار از CO2، پلی پروپیلن – بسپاری کلیدی در تجهیزات پزشکی مانند سرنگ – تولید کردند.
فناوری تبدیل کربن Twelve، گاز CO2را به موادی که پیش از این از سوخت های فسیلی تولید می شد، تبدیل می کنند. این کمپانی به تولید کنندگان کمک می کند تا از طریق جایگزینی مواد پتروشیمی موجود در محصولات و زنجیره تامینشان با مواد شیمیایی کربن منفی تولید شده از CO2، از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کنند.
فناوری بازیافت کربن LanzaTech به نام Pollution to products، از راه حل هایی با پایه طبیعی جهت تولید اتانول و سایر مواد از منابع ضایعات کربن استفاده می کند. این همکاری دو پلتفرم فناوری را همراه کرده تا به توسعه محصولات بیشتر از منبع CO2، به عنوان یکی از راه حل های تبدیل کربن به محصول، بپردازند.
یکی از مقامات علمی Twelve می گوید، پلی پروپیلن یک ماده کلیدی برای برخی مصارف ضروری پزشکی و همچنین بسیاری ازمحصولات موجود در زندگی روزمره ماست. امروزه در سراسر دنیا، تمام پلی پروپیلن مورد استفاده در تمام بخش ها از پتروشیمی ها تولید می شود. هم اکنون ما راه حلی برای تولید این ماده ضروری از CO2 و آب، به جای سوخت های فسیلی، داریم. این محصول از نظر کیفیت، عملکرد و کارایی کاملا مشابه نمونه موجود است. تخمین زده می شود با جایگزینی تمام پلی پروپیلن های مصرف در جهان با نمونه تولید شده از CO2، انتشار کربن در سال حدود 700 میلیون تن کاهش خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا