اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید و قالب گیری قطعات هواپیما با استفاده از الیاف کربن بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی Cannon Ergos، از شرکت ها زیرمجموعه Cannon و از رهبران جهانی تولید قالب و فرایند کامپوزیت ها، در حال کار با کمپانی Boeing بر روی نمونه های آزمایشی قالب گیری برای امکان سنجی استفاده از الیاف کربن بازیافتی در پنل های جانبی داخل کابین هواپیما می باشد.

از نظر اقتصادی ثابت شده بهبود و استفاده مجدد از زباله های الیاف کربن حین فرایندهای تولید و یا الیاف کربن استفاده شده در خودرو و هواپیما، امکان پذیر است. این موضوع در راستای اجرای دستورالعمل 2008/98/EC جهت کاهش دفن زباله – امری ضروری برای محیط زیست – و همچنین اهداف بسته اقتصاد چرخشی اتحادیه اروپا برای رسیدن به شیوه های زیست پایدار تولید می باشد.

آخرین مرحله این پروژه شامل مواد پیشرفته شیمیایی میتسوبیشی (MCAM) – یک تامین کننده جهانی پلیمرهای تقویت شده با کارایی بالا – است که Cannon Ergos یک واحد قالب گیری فشاری حرارتی سفارشی و کاملاً مجهز را برای آن طراحی، تولید و نصب کرده است. از این تجهیزات برای تولید پنل های دیواره آزمایشی با مواد جدید Kyrontex استفاده شد. بستر رزین مورد استفاده برای کاربردهای هوانوردی کامپوزیت Kyrontex شامل PA، PEI، PPS، PEEK و PAEK می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا