اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه کاتالیست جدید برای تولید دیسپرسیون پلی اتیلن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شیمیدانان در Konstanz دسته جدیدی از کاتالیست ها را توسعه داده اند که امکان تولید دیسپرسیون های پلی اتیلن (بصورت مستقیم در آب) را فراهم می کند.

این محصول جدید می تواند به تولید پوشش های فاقد حلال و دوستدار محیط زیست کمک کند. پلی اتیلن یکی از مهمترین انواع پلاستیک ها می باشد و در اشیا مختلف از بطری های پلاستیکی تا لوله ها و اسباب بازی استفاده می شود. در شکل دیسپرسیون پلی اتیلن، در تولید چسب ها و پوشش های مختلف استفاده می شود. Professor Stefan Mecking و Dr. Fei Lin از دانشکده شیمی the University of Konstanz گام مهمی برای توسعه پوشش های فاقد حلال و دوستدار محیط زیست بر پایه پلی اتیلن برداشته اند. آنها در مقاله ای که در مجله Angewandte Chemie منتشر کرده اند دسته جدیدی از کاتالیست های محلول در آب برای تولید دیسپرسیون های پلی اتیلن را شرح داده اند. کاتالیست های شیمیایی مناسب برای افزایش سرعت فرآیند پلیمریزاسیون استفاده می گردند.

در تولید دیسپرسیون های پلی اتیلن جهت پوشش ها، معمولا پلیمریزاسیون در حلال های آلی انجام می شود که بتدریج با آب جایگزین می گردد. این جایگزینی نیاز به مراحل اضافه دارد که هم از نظر فنی پیچیده می باشند و هم انرژی زیادی مصرف می کنند. محققان به دنبال گزینه هایی جهت تولید مستقیم دیسپرسیون پلی اتیلن در آب بوده اند. این مساله نیاز به کاتالیست هایی دارد که در آب فعال باشند و همچنین در آب تخریب نشوند. بیشتر کاتالیست های متداول در تماس با آب تجزیه می گردند. Dr. Fei Lin و Prof.Mecking کاتالیست جدیدی را کشف کرده اند.

به گفته Fei Lin این کاتالیست جدید محلول در آب می باشد و برای پلیمریزاسیون اتیلن مناسب می باشد. این کاتالیست در آب پایدار بوده و دارای فعالیت بالایی می باشد. آنها در مقیاس آزمایشگاهی با استفاده از این کاتالیست، اتیلن را پلیمریزه کرده و دیسپرسیون ذرات کوچک پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا (HDPE) در آب را بدست آورده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا