اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ توسعه پرایمر های حاوی گرافن جهت رنگ آمیزی الکتروستاتیک قطعات خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر KANAT PAINTS & COATINGS و OCSiAl با همکاری یکدیگر پرایمر های اکریلیک رسانای الکتریسیته توسعه داده اند. این پرایمر ها با استفاده از نانو لوله های گرافن توسعه داده شده اند و برای پلی پروپیلن و قطعات پلاستیکی SMC (sheet molding compound)استفاده می شوند. بنابراین امکان اعمال base-coat و سایر سامانه های پوششی بر روی قطعات پلاستیکی خارج خودرو از طریق روش کم هزینه الکتروستاتیک فراهم می گردد.

به گفته Mr. Ilhan Demiral مدیر فنی و فروش Hayim Pinhas, A.S. (توزیع کننده محصولات نانو لوله گرافن در ترکیه)، محصولات OCSiAl انعطاف پذیر بوده و بر اساس نیاز های مشتریان قابل ارائه می باشد. نانو لوله های گرافنی شرکت OCSiAl در مقادیر بسیار کم مصرف دارای کارایی بالایی می باشند. غلظت مورد نیاز نانو لوله از 0.01 درصد آغاز می شود. این موضوع در مواردیکه فام و دوام محصول نهایی اهمیت دارد بسیار مهم می باشد. به گفته Mr. Alper Kades مدیر تحقیق و توسعه KANAT PAINTS & COATINGS پرایمر جدید نسبت به پرایمر های ساخته شده با افزودنی های رسانای الکتریسیته مثل کربن بلک دارای کیفیت بهتری می باشد.

با استفاده از نانو لوله های کربن تک دیواره می توان پرایمر های خاکستری روشن با مقادیر بالای روشنایی (L بزرگتر از 70) و کارایی انتقال بالا تولید کرد. این منجر به کاهش مصرف base-coat در مقایسه با پرایمر های مشکی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا