اخبار

اختصاصی بسپار/ توسعه زیر ساخت انتقال هیدروژن سبز با لوله های کامپوزیتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Strohm (با نام قبلی Airborne Oil & Gas، IJmuiden، هلند) ، سازنده لوله‌های کامپوزیت ترموپلاستیک (TCP) ، یادداشت تفاهمی (memorandum of understanding یا MOU) با Gamesa Siemens، رهبر تولید انرژی تجدیدپذیر بادی دریایی (SGRE یا Siemens Gamesa Renewable Energy، اسپانیا) امضا کرده است.

این همکاری بر روی توسعه راه حل های انتقال هیدروژن متمرکز خواهد شد، که از طریق آن هیدروژن سبز که در هر ژنراتور توربین بادی تولید و توسط لوله های زیر دریا به ساحل منتقل می شود. تحت این همکاری، SGRE نقش مشاور فنی را دارد.
محصول TCP شرکت Strohm ، به ویژه برای انتقال هیدروژن در فراساحل و زیر دریا، در کارخانه آن شرکت در هلند تولید می شود. به گفته این شرکت، فناوری مقاومت در برابر خوردگی باعث جلوگیری از خستگی یا مشکلات مربوط به استفاده از لوله فولادی برای انتقال هیدروژن، خواهد شد. این لوله که در طول‌های بلند و با ماهیت انعطاف‌پذیر تولید می‌شود، می‌تواند مستقیماً به ژنراتور توربین بادی کشیده شود و زیرساخت لازم برای مزرعه بادی فراساحلی را به سرعت و مقرون به صرفه بسازد.
محصول TCP به هیچ گونه تعمیر و نگهداری نیاز ندارد و برای بیش از 30 سال کارکرد مناسب بوده و طبق گزارشات، هزینه برق (levelized cost of electricity یا LCOE) را به حداقل می رساند.

مدیر Strohm میگوید :
“این یک همکاری هیجان انگیز با Siemens Gamesa میباشد تا چگونگی کارکرد محصول TCP به عنوان حلقه مفقوده یک مزرعه بادی فراساحلی را مشخص و هیدروژن سبز تولید کند. سوابق اثبات شده ما با TCP فراساحلی پیش نیازی است تا راه حلی برای تولید هیدروژن سبز در آینده در نظر گرفته شود. ”

به طور مشابه، SGRE گزارش می دهد که قبلاً گام های قابل توجهی در شکل دادن به صنعت بادی و پایه ای برای یک مزرعه فراساحل غیرمتمرکز که الکترولیزور را به طور کامل در یک توربین بادی دریایی ادغام می کند، با مزایایی مانند افزایش راندمان سیستم و افزایش زمان کارکرد مزرعه بادی برداشته است.

Finn Daugaard Madsen ، مدیر نوآوری در Siemens Gamesa، نتیجه گیری می کند: “در Siemens Gamesa چندین سال است روی پتانسیل هیدروژن سبز کار می کنیم. Strohm از طریق چندین مطالعه موردی (case studies) و ارائه راه‌حل‌هایی که می‌توان به راحتی استفاده کرد و مکمل سیستم‌های ما هستند، از ما حمایت کرده است. این مشارکت به ما کمک می کند تا با هم اقدام به نوآوری و دسترسی به هیدروژن سبز را تسریع کنیم. ”

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا