اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تعهد قطر برای برگزاری جام جهانی با “دفن زباله صفر”

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر جهان آماده است تا یکی از زیست پایدارترین رویدادهای فیفا را برگزار کند، و اینجاست که چگونگی به حداقل رساندن زباله ها به چشم می آید.

به گفته کمیته عالی تحویل و میراث (SC) و بر اساس وعده آن برای ارائه یک رویداد زیست پایدار، قطر برای رسیدن به یک تورنمنت با “دفن زباله صفر” برای جام جهانی فوتبال 2022 تلاش می کند. هدف اصلی برگزارکنندگان این است که اطمینان حاصل کنند که هر زباله تولید شده در استادیوم ها و مناطق هواداران بازیافت، تبدیل به کمپوست یا انرژی سبز شود.
به گفته مدیر اجرایی SC، با مسئولیت میزبانی جام جهانی فوتبال، مسئولیت بزرگتری برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر محیط زیست قطر به وجود آمد. ما در اوایل شروع به کار بر روی ای رویداد، تلاش کردیم تا میزان زباله ارسالی به محل دفن زباله را به حداقل برسانیم.

او همچنین افزود، در مرحله طراحی و ساخت استادیوم‌ها، مقامات تمرکز قابل توجهی بر به حداقل رساندن و بازیافت زباله‌های ساختمانی در راستای رویکرد «سبزتر» دارند. در مرحله عملیاتی، این تمرکز بر اجتناب، به حداقل رساندن، جداسازی، بازیافت و بازیابی قرار گرفته شد.

برای اطمینان از اینکه همه چیز در مسیر درست قرار دارد، آزمایش‌های موفقیت‌ آمیزی در سراسر جام عربی فیفا 2021 (FIFA Arab Cup 2021) انجام شد. در ابتدا، در طول مسابقات، از موادی که ضایعات تولید می‌کردند اجتناب شد و در عوض با محصولات قابل بازیافت جایگزین شد. یا برای مثال، نهصد بطری آب قابل استفاده مجدد بین نیروی کار و داوطلبان توزیع شد.
برای رسیدن به قطر “بدون ضایعات” حین جام عربی فیفا، امکانات مختلفی برای اجرای تفکیک مناسب زباله در دسترس بود. سطل های بازیافت در دسترس بود و یک دستگاه کمپوست برای زباله های آلی مانند باقیمانده مواد غذایی، بسته بندی های زیست تخریب پذیر و چمن های هرس شده وجود داشت. از دستگاه baler برای فشرده سازی ضایعات پلاستیکی استفاده شد تا قابل کنترل تر شود. زباله های این رقابت 19 روزه به دسته های ارگانیک، پلاستیکی، فلزی، الکتریکی و مقوا تقسیم شدند. پسماند باقیمانده برای پردازش اضافی در تاسیسات تبدیل زباله به انرژی به مرکز مدیریت پسماندهای جامد خانگی وزارت شهرداری تحویل داده شد.

در مجموع، 70% از زباله های تولید شده در طول مسابقات در تمام سالن ها با موفقیت در ورزشگاه البیت بازیافت شد. هر استادیوم حداقل 42 درصد زباله های تولید شده در طول مسابقات را بازیافت می کرد و بقیه زباله ها به انرژی سبز تبدیل شد. اکنون، زمان گسترش این تلاش ها، به بزرگترین رویداد ورزشی فوتبال جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا