اخبار

ترجمه اختصاصی بسپار/ ترکیبات استایرنی انرژی مورد استفاده در چاپ سه بعدی را کاهش می دهند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Ineos نتایج اولیه ی خود را در مورد پروژه ی PolySLS منتشر کرد. این پروژه بر روی تولید موادی بر پایه ی استایرن که در فرایند تولید افزایشی، مانند چاپ سه بعدی، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود تمرکز دارد. این پروژه نشان می دهد که در صورت استفاده از یک نوع ترکیب پلیمری بر پایه ی استایرن، به جای پلی آمید 12 که پیشتر برای این کار مورد استفاده قرار می گرفت، حدود 67% در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

حدود 25% کاهش انرژی مصرفی تجهیزات چاپ سه بعدی به طور مستقیم با استفاده از این ماده ایجاد می شود. این کاهش مصرف انرژی به دلیل دمای فرایندی پایین تر این مواد و کوتاه تر بودن فرایند گرمادهی ایجاد می شود. این موضوع همچنین زمان مورد نیاز برای تکمیل فرایند چاپ را نیز کاهش می دهد. برای چاپ این پلیمر استایرنی در مقایسه با PA12، حدود 7.5% زمان کمتری مصرف می شود.

Bianca Wilhelmus، مدیر توسعه ی جهانی Ineos Styrolution و مدیر پروژه ی PolySLS بیان می کند، مواد با پایه ی استایرنی همچنان من را شگفت زده می کنند. پس از گذشت 90 سال همچنان می توان محصولات جدیدی با استفاده از پلی استایرن تولید کرد. مواد بر پایه ی استایرن ویژگی های جالبی از خود نشان می دهند. Yvonne van Veen، مدیر تجارت استراتژیک فناوری Ineos Styrolution نیز بیان می کند، با رشد سریع صنعت تولید افزایشی ما بسیار خرسندیم که به این ماده ی جدید دست پیدا کردیم. استفاده از این ماده در فرایند تولید افزایشی نه تنها موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، بلکه ماده ای است که فرایند چاپ آن بسیار راحت انجام می شود.

پروژه ی PolySLS توسط وزارت  امور اقتصادی و انرژی آلمان حمایت مالی شده است. هدف از اجرای پروژه ی PolySLS، ایجاد و ارزیابی یک ترکیب پلیمری بر پایه ی استایرن است که در فرایند پخت انتخابی با لیزر (Selective Laser Sintering (SLS)) مورد استفاده قرار بگیرد. این پروژه تنها در سطح تحقیقاتی انجام شده است. امکان تولید تجاری این ماده به نتایج آزمون ها آتی، میزان تقاضای بازار و ظرفیت تولید بستگی دارد.

این پروژه در آگوست 2017 با همکاری مرکز آموزشی Süddeutsche Kunststoffzentrum و دانشگاه Friedrich-Alexander آغاز شده و در نوامبر 2020 به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا