اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تامین 64 توربین بادی برای یک پروژه دریایی در آلمان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر با اعلام بخش اروپای شمالی و مرکزی شرکت Vestas، یک قرارداد بابت سفارش مشروط جهت تامین 64 توربین بادی کامپوزیتی از نوع V235-15.0- megawatt (MW) با شرکت EnBW Energie Baden-Württemberg AG به امضا رسیده است، که در پروژه بادی دریایی 900 مگاواتی He Dreiht در سال 2025 در المان استفاده خواهد شد. علاوه بر این، Vestas یک راه حل چند ساله برای خدمات رسانی به پروژه بادی مزبور در هنگام بهره برداری ارائه خواهد کرد.

Nils de Baar ، رئیس Vestas بخش اروپای شمالی و مرکزی، می گوید: “این پروژه نشان می‌دهد که چگونه Vestas با تلاش مستمر برای ایجاد مشارکت‌های قوی‌تر با مشتریان خود مانند EnBW و ارائه راه‌حل‌های مناسب در اجرای پروژه‌های جاه‌طلبانه بادی دریایی در اروپا تلاش کرده، و با اینکار نقش پیشرو در گسترش سریع انرژی بادی فراساحلی را ایفا می‌کند.”
توربین V236-15.0 مساحت 43742 متر مربع و یک ضریب ظرفیت یا capacity factor بیشتر از 60 درصد نسبت به پره های 115.5 متری را برای EnBW در پروژه He Dreiht ارائه خواهد کرد.
بسته به شرایط خاص محل اجرا یا سایت، Vestas می گوید که یک توربین V236-15.0 می تواند 80 گیگاوات ساعت در سال برق تولید کند که برای تامین انرژی حدود 20000 خانوار اروپایی کافی است.

Michael Class ، رئیس توسعه Portfolio در شرکت EnBW می‌گوید: “پروژه های بادی خارج از ساحل نه تنها از نظر فنی نیازمند بررسی دقیق است، بلکه به پیش‌بینی‌های آینده‌نگر، دانش بازار و تمایل به پذیرش ریسک‌های کارآفرینی قبل از تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری نیاز دارد”.
“به عنوان یکی از پیشگامان تاریخ پروژه های بادی فراساحل در آلمان، مایلیم از پروژه He Dreiht برای کمک بیشتر به عرضه انرژی بادی فراساحلی در آلمان استفاده کنیم.”

برنامه ریزی شده که نصب در سه ماهه دوم سال 2025 آغاز شود و راه اندازی کامل برای سه ماهه چهارم همان سال پیش بینی شده است. این پروژه دارای ظرفیت 900 مگاوات اتصال به شبکه و ظرفیت مازاد 60 مگاوات به منظور استفاده بهینه از ظرفیت اتصال حتی در زمانی که تولید کمتر است، می باشد.
کار توسعه نمونه اولیه V236-15.0 MW در سراسر سایت های تحقیق و توسعه و تولید Vestas در حال پیشرفت است، و ساخت نمونه اولیه توربین بادی برای نصب در اواخر امسال برنامه ریزی شده است و تولید سریالی از سال 2024 آغاز می شود.

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا