اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تاثیر تحولات بازار مواد اولیه بر صنایع پوشش و جوهر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر حجم تقاضا، ظرفیت و حمل و نقل مواد اولیه موجب عدم اطمینان زنجیره تامین شده و صنایع پوشش و جوهر را تحت فشار قرار میدهد.
همان طور که بسیاری از شرکت ها بیان کرده اند، ترکیبی از چندین تقاضا، مشکلات ظرفیت و حمل و نقل مواد اولیه اصلی، عدم اطمینان در زنجیره تأمین را افزایش می دهد. صنعت پوشش و جوهر در تلاش است تا خسارات وارده به مشتریان را کاهش دهد.
آندره ویرا دی کاسترو، رئیس CEPE گفت: “پس از یک سال که با بیماری همه گیر کووید-19سپری شد، صنعت ما در سال 2021 مجدداً با چالش های جدی روبرو است.”
تنوع تقاضا، ظرفیتهای تولید و محدودیتهای حمل و نقل زنجیره تامین را دچار اختلال و صنایع پوشش و جوهر را وادار به ارائه راهکارهایی برای کاهش ریسک مشتریان میکند.
هزینه های حمل و نقل نیز در نتیجه افزایش شدید قیمت نفت در حال افزایش است.
یرا دی کاسترو گفت: “بار صنعت سنگین است، زیرا قیمت مواد اولیه بیش از نیمی از هزینه را تشکیل می دهد.” “از ژانویه سال گذشته، فیمت اجزای اصلی مانند رزین های اپوکسی در اروپا، 60٪ افزایش یافته است. وضعیت برای حلال ها نیز به همین ترتیب است، تا جایی که قیمت استون و n-بوتیل استات به تنهایی به ترتیب 123٪ و 91٪ افزایش یافت.
: وضعیت فعلی از اروپا و آسیا و به ویژه بهبود سریع و غیر منتظره در چین ناشی می شود که تقاضای مواد اولیه ضروری را تأمین می کند. در کنار رزین های اپوکسی ، لیست مواد اولیه پتروشیمی شامل رزین های پلی استر ، پلی پروپیلن گلیکول ها ، اسیدهای اکریلیک ، رزین های اکریلیک، رزین های UV ، رزین های پلی اورتان و حلال ها بسیار مورد تقاضا قرار گرفته اند.
به موازات مواد اولیه پتروشیمی، هزینه جهانی مواد اولیه رنگدانه (شامل دی اکسید تیتانیوم ، اکسید آهن قرمز و زرد) نیز افزایش چشم گیری داشته است. محرک های اصلی این افزایش شامل تقاضای زیاد در کل صنایع، نیاز بیشتر به عرضه داخلی در کشورهای تولید کننده، عدم تعادل عرضه و تقاضای عمومی و هزینه های بالای تامین رنگدانه است.
اختلال در تولید شرکت های مستقر در آسیا و اروپا  یا به دلیل تعطیلی کارخانه یا مشکلات موجود در کارخانه  عرضه را به شدت کاهش داده است. عامل هزینه ساز دیگر منابع محدود و کمیاب حمل و نقل است. همه  گیری کووید-19 منجر به تقاضای نامنظم برای تجارت بین المللی شده که بر حمل و نقل تأثیر گذاشته است. کمبود جهانی کانتینر در مکان های مناسب منجر به افزایش شدید هزینه حمل و نقل شده است: قیمت کانتینرهای بین چین و اروپا از سه ماهه چهارم 2020 تاکنون بیش از 400 درصد افزایش یافته است.
ویرا دی کاسترو در پایان اظهار داشت: “برای اروپا داشتن یک صنعت شیمیایی قوی با کارخانه های مستقر در اروپا ضروری است تا خودکفا شود، در غیر این صورت کل اقتصاد اروپا در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.”

 

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری رنگ، پژوهشگاه رنگبه گزارش انجمن صنایع رنگ ، چاپ و جوهر چاپ اروپا ، این صنعت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 225 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیر ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا