اخباراخبار ویژهاقتصاد و مدیریت

اختصاصی بسپار/ بیایید درباره نسل Z صحبت کنیم!/ سریع ترین بخش رشد نیروی کار در صنعت پلاستیک

بسپار / ایران پلیمر دیل کارنگی یک بار گفت: “هر احمقی می‌تواند انتقاد کند، شکایت کند و محکوم کندو اکثر احمق‌ها این کار را می‌کنند.” این توضیح می‌دهد که چرا من تا به حال چیزی در مورد Generation Z ننوشته‌ام.

برای مثال، من قبلا معتقد بودم که یک جوان ۲۳ ساله نباید «تعادل بین کار و زندگی» را به‌عنوان هدف شغلی در رزومه خود وارد کند، یا بگوید که فقط مشاغل کاملاً از راه دور (دور کاری) را در نظر دارد، یا اینکه نباید عکس نمایه‌اش میم (meme) باشد! یا اینکه اخبار خود را در درجه اول و صرفا از شبکه های اجتماعی دریافت کند. حتی فکر می کردم آیا نباید به جای انجام این همه بازی ویدیویی برای MBA به دانشگاه برگردد؟!

اما به نظر می رسد باید تغییر کنم (پل استورجن، مدیرعامل صنایع KLA، یک شرکت جستجوی ملی متخصص در پلاستیک، بسته بندی و فناوری پلیمر) و تغییر کنیم.

نسل Z به طور ساده به متولدین اواخر دهه 1990 یا بعد از آن گفته می‌شود. مرکز تحقیقات پیو از سال 1997 به بعد را در نظر می‌گیرد؛ بنابراین برای افرادی که امروز در عرصه نیروی کار حرفه‌ای هستند، افراد حدودا 20 تا 25 ساله را شامل می‌شود. این گروه فقط کمی بیش از 5 درصد از کل نیروی کار در حال حاضر را شامل می‌شود که احتمالاً برای صنعت پلاستیک کمتر است، اما سریع ترین بخش در حال رشد است. طبق گزارش شرکت تحلیلی Oxford Economics، تا سال 2030، 51 میلیون Gen-Z در بازار نیروی کار وجود خواهد داشت و درآمد آنها پس از مالیات به 2 تریلیون دلار خواهد رسید.

من تعدادی از این پسرها و دختران را در تیمم دارم، و آنها احتمالاً این را خواهند خواند، بنابراین من علاقه خاصی به این دارم که در اینجارهبر اندیشهباشم. من فقط قسمت اول نقل قول کارنگی را در ابتدای این ستون به شما دادم. او ادامه می‌دهد: “اما برای درک کردن و بخشنده بودن به شخصیت و خویشتن داری نیاز است.”

اگر در حال حاضر در صنعت پلاستیک استخدام می‌کنید، Gen-Zers را استخدام خواهید کرد و من نیز همینطور. بهتر است تلاش کنیم تا درک کردن آنها را یاد بگیریم و در این راستا از شما دعوت می‌کنم هفته آینده با Talent Talk همراهی کنید، جایی که ما بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت که جدیدترین ورودی‌ها به دفاتر و کارخانه‌های ما به دنبال چه هستند و چه چیزی را به میز ما اضافه خواهند کرد.

(در همین سایت دنیال کنید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا