اخبار

اختصاصی بسپار/ به روزرسانی راهنمای مواد بازیافت پذیر RecyClass

گروه  ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پروژه ابتکاری بازیافت اروپایی (RecyClass) راهنمای خود را، پس از تحقیقاتی که نشان می داد IMLهای پایه PP با درصد وزنی جوهر کمتر از 1%  کاملا با بازیافت مخازن PP رنگی سازگار هستند، به روز رسانی کرد.

اگرچه این موسسه هشدار داد این گونه برچسب ها به دلیل داشتن جوهر، با جریان های بازیابی شامل مواد سفید یا طبیعی  که قابل جداسازی در مرحله طبقه بندی نیستند  سازگار نیست. به گفته RecyClass، تحلیل های انجام شده در این تحقیق نشان داد با این که IML به خودی خود تاثیری رو کیفیت ماده بازیافتی ندارد، جوهر موجود در آن باعث حضور ذرات ذوب نشده جوهر در ماده بازیافت شده می شود.

پیشتر نیز این موسسه راهنمای خود در مورد مخازن و تیوب های HDPE  با مطالعه در مورد IMLهای پایه HDPE به روز رسانی کرده بود. این تحقیقات توسط موسسه آمریکایی Plastic Technologies انجام شده و رزین های CirKular+، C2000 و C3000 محصول شرکت Kraton Polymers را برای جریان بازیافتی HDPE و PP تایید کرده است.
موسسه RecyClass به صورت مشابه تحقیقات انجام شده توسط Aimplas بر روی فناوری فیلم PP گریدهای PB-1 کمپانی LyondellBasell را تایید کرده و این گرید را با جریان بازیافتی PP سازگار در نظر گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا