اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ باله های کامپوزیتی جدید برای خانواده هواپیماهای ایرباس A320

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر  در 30 اوت شرکت Spirit AeroSystems (اسکاتلند)، که زیرمجموعه هولدینگ Spirit AeroSystems (Wichita، ایالات متحده) میباشد، اولین مجموعه باله یا اسپویلرهای کامپوزیتی پیشرفته جدید را با موفقیت به ایرباس جهت خانواده A320 (تولوز، فرانسه) تحویل داد.
اسپویلرها با استفاده از فناوری پیشگام قالب گیری انتقال رزین (RTM) تولید می شوند و این هواپیماها اولین هایی هستند که از چنین باله هایی استفاده می کنند.


اسپویلر یا باله بازطراحی شده با استفاده از یک فرآیند خودکار و پیشرفته خارج از اتوکلاو، تولید می شود، که منجر به آن می گردد که کارایی تولید به میزان قابل توجهی بهبود یافته و در مقایسه با طراحی سنتی، انرژی و هزینه ها را کاهش می دهد. Spirit اولین کمپانی است که این فناوری کامپوزیت را در بخش هوافضای بریتانیا صنعتی کرد.
Scott McLarty، معاون ارشد ریاست ایرباس (SVP یا senior vice president)، می گوید: “این نقطه عطف نمونه دیگری از رهبری شرکت Spirit در توسعه فن آوری های نوآورانه بال هواپیما و فرآیندهای تولید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان است.”
وی ادامه داد: ” ما همچنان متعهد به سرمایه گذاری در فناوری ها و فرایندهای جدید مورد نیاز برای ارائه پایدارتر در صنعت هوافضا و دستیابی به اهداف بریتانیا در این زمینه هستیم. ”
این باله یا اسپویلرها در تاسیسات مدرن شرکت Spirit در Prestwick اسکاتلند با استفاده از جدیدترین اتوماسیون و رباتیک تولید می شوند که شامل سرمایه گذاری دولت اسکاتلند در توسعه این فناوری می شود.
Spirit معتقد است چنین فناوری ها و فرایندهای تولید مقرون به صرفه نقشی اساسی در توسعه نسل بعدی برنامه های هواپیما ایفا کرده و به شرکت کمک می کند تا مزیت رقابتی خود را در تولید پیشرفته افزایش دهد.

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا