اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ بازار پوشش های پودری و پیش بینی تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش بینی می شود اندازه بازار پوشش های پودری با توجه به نوع رزین(گرما نرم و گرما سخت)، روش اجرای پوشش( پاشش الکترواستاتیک، بستر سیال)، صنعت مصرف نهایی(لوازم خانگی، خودرو، صنایع عمومی، معماری و لوازم خانگی) و منطقه از حدود 11.6 میلیارد دلار در سال 2020 به 14.9 میلیارد دلار تا سال 2025 و با نرخ رشد ترکیبی سالیانه %5.2 افزایش یابد. پتانسیل رشد در این بازار را می توان در منطقه APAC به ویژه در چین، هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی مشاهده کرد. تقاضا برای پوشش های پودری به دلیل افزایش درآمد خالص، در حال افزایش است که منجر به افزایش تقاضا برای محصولات مصرفی، خودرو و للوازم خانگی شده است.
روند جهانی بازار پوشش های پودری

تاثیر کووید 19 بر بازار جهانی پوشش های پودری
شیوع کووید 19 تولید مواد اولیه و خام مورد استفاده در تولید پوشرنگ و پوشش ها را دچار اختلال کرده است. کشور های آسیایی مانند هند، چین، ژاپن، سنگاپور و تایلند قطب های اصلی تولید پوشرنگ و پوشش و نیز از تامین کنندگان اصلی مواد اولیه هستند. شیوع ویروس جدید کرونا در منطقه APAC بر عرضه مواد اولیه تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال چین یکی از تامین کنندگان عمده رزین است و یک میلیون تن رزین به بازارهای جهانی صادر میکند. وقفه در تامین مواد اولیه سبب کاهش تولید محصولات پوشرنگ و پوشش شده است.
در آوریل 2020 تمامی صنوف مرتبط با ساختمان و ساخت و سازهای خصوصی، ساخت و سازهای دولتی و مشاغل مرتبط با صنعت خودروسازی به شدت آسیب دیدند. خرده فروشان نیز به دلیل تعطیلی بازار، سفارشات عمده محصولات پوشرنگی و پوششی خود را لغو میکردند. از طرفی مصرف کنندگان نهایی نیز به دلیل کووید 19، فناوری های گران قیمت تر مانند پوششهای پلی اوره یا پلی یورتان را از توزیع کنندگان اصلی نمی خرند. به طور کلی فروش محصولات پوشرنگ و پوشش، به دلیل تعلیق فعالیت های ساختمانی با مشکل مواجه شده است.
پویایی بازار پوشش های پودری
محرک: رشد در صنایع مختلف مصرف کننده نهایی
استفاده از صنایع پوشش های پودری کاربردهای گسترده ای در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، ، معماری، صنایع معمول و … دارد. رشد تقاضا در مورد پوشش های پودری با کاربرد های جدید، در حال توسعه است. صنعت مبلمان و لوازم خانگی در آینده به رشد پیوسته خود ادامه خواهند داد. فناوری اطلاعات و مخابرات نیز بازار های جدیدی هستند که در آن ها کاربرد های پوشش های پودری بطور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. دستگیره درها، ضربه گیرها، دستگیره های پنجره و سایر قسمت های خودرو از جمله فنر سیم پیچ رادیاتور و کمک فنر، دارای پوشش های پودری هستند. رشد اقتصادی ثابت سرمایه گذاری های بیش تری را به منطقه APAC می آورد. از دهه گذشته، سرمایه گذاری ها در شرکت های فولادی، توسعه در بخش های لوازم خانگی، ساخت و ساز، خودرو و الکترونیک را در کشور های در حال توسعه APAC و خاورمیانه رو به جلو سوق داده است. رشد این صنایع باعث افزایش تقاضا در پوشش های پودری شده است.
محدودیت: دشواری در بدست آوردن فیلم با لایه نازک
پوشش های پودری یک لایه ضخیم روی سطح فلزی ایجاد می کنند. ایجاد لایه های نازک با استفاده از این پوشش ها دشوار است. ضخیم شدن پلیمر می تواند منجر به تشکیل بافت ناهمگون شود. جریان یکنواخت و تراز شدن پیش نیاز حصول لایه نازک است. اگرچه هر پوشش پودری را می توان برای کاربرد های لایه نازک فرموله کرد، اما تمام محصولات شیمیایی برای آن مناسب نیستند. لایه نازک از پوشش پودری به دلیل اندازه ذرات و دمای انتقال شیشه ای پودر، بیش تر شبیه بافت پوست پرتقال می شود. برای بهینه سازی کنترل مواد و سهولت در کاربرد، اندازه پوشش پودری باید در محدوده 30 تا 50 میکرومتر باشد. یک اجرای موفق لایه نازک، شامل همبستگی بین رنگ و میزان پشت پوشی رنگدانه های پوشش های پودری است.
فرصت: استفاده روز افزون از پوشش های پودری در صنعت خودروسازی
صنعت خودرو در سال 2018 دستخوش نوآوری ها و پیشرفت های زیادی بوده است. پیش بینی می شود …

مترجم: مهندس فهیمه رفیعی، کارشناس ارشد مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 231 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا