اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو در حال توسعه ی سالانه 9.8 درصدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ طبق گزارش منتشر شده توسط MarketsandMarkets، پیش‌بینی می‌شود که بازار ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو تا سال 2026 به 609 میلیون دلار برسد که نرخ رشد سالانه 9.8٪ از 381 میلیون دلار در سال 2021 است.

دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو دستگاه‌هایی هستند که برای ساخت قطعات پلاستیکی برای وزن‌های شات 1 تا 0.1 گرم با تلورانس‌های بین 10 تا 100 میکرون استفاده می‌شوند. این فرآیند قالب گیری امکان ساخت هندسه‌های کوچک پیچیده را با حداکثر دقت ممکن فراهم می‌کند.

قالب‌گیری میکرو یک جزء یا قسمتی را تولید می‌کند که دارای اندازه میکرو، ویژگی‌های میکرو و تلورانس میکرو است. با این حال، مفهوم اساسی فرآیند قالب گیری تزریقی میکرو شبیه به فرآیند قالب گیری تزریقی استاندارد است. واحد تزریق میکرو به سادگی در دستگاه قالب گیری تزریق ادغام می‌شود.

بازیگران اصلی بازار در این حوزه عبارتند از:

Engel Austria GmbH (اتریش)

Milacron Holdings Corp (ایالات متحده)

Nissei Plastic (ژاپن)

Sodick Co., Ltd. (ژاپن)

Sumitomo Heavy Industries Limited (ژاپن)

 

افزایش تقاضا برای قالب‌های تزریق میکرو با روند رو به رشد خودروهای الکتریکی

جایگاه قدرتمند بخش خودرو عامل اصلی هدایت بازار ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو به این سو است. وسایل نقلیه الکتریکی از قطعات الکترونیکی مختلفی مانند تمام لوازم جانبی الکتریکی، موتور کششی الکتریکی، بسته باتری کششی، گیربکس الکتریکی، کنترل کننده الکترونیک قدرت و مبدل DC در میان سایر موارد تشکیل شده اند. این قطعات الکترونیکی کوچک از ریز اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ساخت و مونتاژ خودرو بسیار مهم هستند. اینها اجزای بسیار کوچک و پیچیده ای هستند.

از آنجایی که بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی به محصولات تزریق میکرو بیشتری نسبت به خودروهای احتراق داخلی استاندارد (ICE) نیاز دارد، افزایش تقاضای خودروهای الکتریکی باید بر رشد بازار تأثیر مثبت بگذارد.

 

پیش بینی رشد سریع دستگاه‌های با نیروی گیره 30 تا 40 تنی در این بازار

تقاضا برای قطعات پلاستیکی میکرو قالب‌گیری شده در خودرو، الکترونیک و کاربردهای پزشکی تقاضا برای دستگاه قالب‌گیری تزریقی میکرو با نیروی گیره 30 تا 40 تن را افزایش می‌دهد. با این حال، ماشین قالب گیری تزریق میکرو با نیروی گیره 0 تا 10 تن انتظار می‌رود در طول دوره پیش بینی در بالاترین نرخ رشد سالانه ترکیبی رشد کند.

تغییر به سمت فناوری نانو در هر بخش از جمله پزشکی، خودرو، فیبر نوری، الکترونیک و سایر بخش‌ها نیاز به قطعات کوچک‌تر با دقت بالا را افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود آسیا اقیانوسیه (APAC) سریع‌ترین منطقه در حال رشد برای بازار ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی میکرو در طول دوره پیش‌بینی باشد و چین بزرگترین بازار است. انتظار می‌رود افزایش تقاضای داخلی به دلیل افزایش سریع امکانات تولیدی و سایر واحدهای تجاری باعث افزایش تقاضا برای دستگاه قالب گیری تزریقی میکرو در منطقه شود. با وجود افزایش جمعیت و تقاضا، همراه با ابتکارات برای فناوری‌ها و محصولات جدید، پیش‌بینی می‌شود که این منطقه را به بازار ماشین‌های قالب‌گیری میکرو تزریقی امیدوارکننده تبدیل کند. رشد جمعیت تأثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو و الکترونیک در منطقه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا