اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اولین دوچرخه برقی شرکت Kimoa که با چاپ سه بعدی تولید شده، معرفی شد

Kimoa، نام تجاری که توسط قهرمان دو دوره فرمول 1، فرناندو آلونسو، ایجاد شده،
اولین دوچرخه الکترونیکی خود را در هفته مسابقات فرمول یک میامی Grand Prix 2022 عرضه می کند.
دوچرخه برقی Kimoa از مجموعه دوچرخه های الکترونیکی با پلاستیک گرمانرم و الیاف کربن (CFRTP یا Carbon Fiber Reinforced Thermo-Plastics) با چاپ سه بعدی توسط Arevo ساخته شده است.
قاب دوچرخه Kimoa بدون اتصالات یا چسب برای استحکام بیشتر به صورت یکپارچه ساخته شده که علاوه بر سبک وزن بودن، بسیار پایدار است.

دوچرخه برقی Kimoa که از 4 ماه می در یک رویداد انحصاری در طول هفته مسابقه در میامی در مکان SimplyEV (وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست از برندهای با دقت انتخاب شده)، آزمایش می‌شود تا به یافتن بهترین خودروی برقی شخصی (personal electric vehicles یا PEV) کمک کند. قیمت پایه 3999 دلار تعیین شده و به طور انحصاری به صورت آنلاین در وب سایت Kimoa و در فروشگاه SimplyEV فروخته می شود.

فرناندو آلونسو، بنیانگذار و سفیر جهانی Kimoa، می گوید: “دوچرخه برقی Kimoa که توسط Arevo طراحی شده، به مردم گامی محکم به سمت سبک زندگی فعال و پایدار را نشان می دهد.”

دوچرخه برقی Kimoa با استفاده از فرآیند پرینت سه بعدی پیشرفته Arevo ساخته شده است که طبق گزارش‌ها سطح بی‌سابقه‌ای از سفارشی‌سازی را ممکن می‌سازد، به این معنی که قاب دوچرخه را با قد، وزن، طول بازو و پاهای سفارش دهنده متناسب می‌کند.
با بیش از 500000 ترکیب احتمالی، اعتقاد بر این است که دوچرخه برقی Kimoa همه کاره ترین دوچرخه الیاف کربنی است که تاکنون ساخته شده است. به گفته Kimoa، هر دوچرخه برقی را می توان در عرض دو ساعت به طور کامل شارژ کرد و بردی تا 55 مایل را فراهم نمود.
گزینه های (options) اضافی شامل چندین سبک سواری (جاده، سنگریزه، رفت و آمد یا کروز)، مواد چرخ (فلز یا الیاف کربن) و رنگ نهایی (فیروزه ای، زرد، سیاه یا سفید یا فلورسنت) هستند.

 

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا