اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ افزایش 12 درصدی تولید پلاستیک های PCR/ گزارشی از Plastics Europe

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار /ایران پلیمر موسسه Plastics Europe، انجمن اروپایی تولیدکنندگان پلاستیک، نسخه دوم “اقتصاد چرخشی برای پلاستیک ها، یک بررسی اجمالی اروپایی” – گزارشی کامل از جریان های پلاستیک از مراحل تولید، تبدیل، مصرف، مدیریت پسماند، بازیافت، و مصرف پلاستیک ها در اروپا در سال 2020 – را راه اندازی کرده است. انتشار این گزارش و یک سری تحلیل های دیگر، که به گفته Plastics Europe به منظور سرعت بخشیدن انتقال به اقتصاد چرخشی و آینده صفر مطلق در سیستم پلاستیک اروپاست، تحلیل های پر جزییاتی را از موقعیت چرخه عمر پلاستیک های اروپا در سال 2020 ارائه می دهد.

بر اساس این تحقیق، با توجه به شرایط استثنایی سال 2020، تولید پلاستیک های PCR ( Post-Consumer Recycled) در مقایسه با سال 2018 تا 12% افزایش داشته است. همچنین مصرف آنها در محصولات نیز تا 15% افزایش داشته و به 6/4 میلیون تن رسیده که به ترندی در سطوح بالاتر چرخشی در سیستم پلاستیک ها تبدیل شده است.
به گفته این گزارش مقدار زباله پلاستیکی فرستاده شده به جریان بازیافت نیز در مقایسه با سال 2018 حدود 8% افزایش داشته که نرخ بازیافت را به 35% رسانده است. اما همچنان 65% از زباله های پلاستیکی به زمین های دفن زباله فرستاده می شوند. اگرچه داده های سال 2020 پیشرفت مثبتی را نشان داده، اما به گفته این گزارش نیاز است تا به این روند، به منظوررسیدن به اهداف چرخشی میان مدت و بلند مدت، شتاب داده شود.

موسسه Plastics Europe تغییرات سیستماتیک سریعتر را تشخیص داده و از آن حمایت می کند. شتاب گرفتن سرمایه گذاری بر روی فناوری های جدید ادامه دارد: تولیدکنندگان پلاستیک اروپایی برای سرمایه گذاری 2/7 میلیارد یورویی در بازیافت شیمیایی به عنوان متمم بازیافت مکانیکی برنامه ریزی کرده اند، این کار باعث بازیافت 4/3 میلیون تن پلاستیک بیشتر تا سال 2030 خواهد شد. همچنین این گزارش شاهد عدم تطابق داده ها بین نمودارهای مصرف پلاستیک ها و جمع آوری زباله بوده که می تواند به دلیل این باشد که این مقدار پلاستیک همچنان در حال مصرف است.
در انتها، به گفته این گزارش، به منظور شتاب دادن به پیش روی به سمت اقتصاد چرخشی، لازم است همکاری بین اعضای چرخه ارزش افزایش یافته، و چارچوب های سیاسی جدیدی جهت انگیزش سرمایه گذاری و ایجاد نوآوری شکل بگیرد و در عین حال صنعت اروپا را در سطح جهانی رقابتی نگه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا