اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اشتباه نکنید … کیسه های پارچه ای دوستدار محیط زیست نیستند!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مشکلات تولید پنبه و بازیافت کیسه های پارچه ای مبین این است که این محصولات آن طور که مردم تصور می کنند پایدار و دوستدار محیط زیست نیستند. بر اساس این گزارش، کیسه های پارچه ای که در سال های گذشته جایگزین کیسه های پلاستیکی یکبارمصرف شده بودند، به دلیل تولید بیش از حد آنچنان که برند ها ادعا می کنند، سازگار با محیط زیست نیستند.

کارشناسان بازیافت پارچه می گویند حتی اگر کیسه پارچه ای، برای بازیافت برگردانده شود، لوگوها و پیامهای چاپ شده روی کیسه ها قابل بازیافت نیستند و باید از پارچه بریده شوند و تخمین زده می شود حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پارچه توسط شرکت های بازیافت هدر داده شوند.
به گزارش نیویورک تایمز، بازیافت کیسه های پارچه ای مورد استفاده توسط برند ها، تقریباً به اندازه تولید آن ها انرژی مصرف می کند و تاثیر آنها بر محیط زیست بیش از آنچه که تصور می شود، آسیب زاست.

تولید پنبه فرآیندی آب بر است و برای رشد به مقدار زیادی آب نیاز دارد. به گفته Circular Laboratory ، برای تولید یک کیلو پنبه بین 10 تا 20 هزار لیتر آب لازم است.

یک مطالعه در سال 2018 توسط وزارت غذا و محیط زیست دانمارک نشان داد که یک کیسه پنبه ای ارگانیک باید 20000 بار استفاده شود تا بتواند عملکرد محیطی کیسه های پلاستیکی معمولی را برآورده کند.
این مطالعه همچنین نشان داد که کیسه های پنبه ای ارگانیک از نظر تأثیرات کلی بر محیط زیست از پنبه معمولی بدتر هستند، زیرا کیسه های پارچه ای معمولی باید 7000 بار باید استفاده شود.
تکامل کیسه های پنبه ای به عنوان “نماد شان و اعتبار” باعث شد تا برند های معروف از آن ها به تعداد زیاد استفاده کنند. شان راسل، بنیانگذار نام تجاری مراقبت از پوست سوئدی Skandinavisk ، به نیویورک تایمز گفت که کیسه های پارچه ای مارک دار از مشتریان به عنوان “بیلبوردهای تبلیغاتی متحرک” استفاده می کنند.
او گفت: “هر برندی که خلاف این ادعا کند دروغ می گوید.”
همچنین انواع دیگر بسته بندی های پنبه ای برای محصولات بیشماری که نیازی به پوشش محافظ گرد و غبار ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد.
برخی از برند ها به دنبال راههای پایدارتر برای کاهش تاثیر کیسه های پنبه ای مارک دار خود هستند. سوزان سانتوس، مدیر خرید ایسوپ، می گوید که این کمپانی ترکیب کیسه های خود را به 60-40 از پنبه بازیافتی و ارگانیک تبدیل می کند زیرا این امر “مصرف آب را 70 تا 80 درصد کاهش می دهد”.

او همچنین گفت که مشتریان ایزوپ که تعداد زیادی کیسه های پارچه ای جمع آوری کرده اند می توانند آنها را به فروشگاه ها بازگردانند. Aesop این گزینه را در وب سایت خود تبلیغ نمی کند.

مارک های دیگر ، مانند Ally Capellino و Anya Hindmarch ، پنبه را با منسوجات کم مصرف تری مانند کنف و بطری های آب بازیافت شده جایگزین کرده اند.
بنابراین کیسه های پارچه ای برخلاف تصور عموم و تبلیغات غیرواقعی برندها، آنچنان که تصور می شد، دوستدار محیط زیست نیستند!

https://www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/climate-change/sustainable-living/cotton-tote-bags-sustainable-shopping-b1909035.html%3famp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا