اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ استفاده مجدد از ضایعات PS

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر روش جدیدی برای بازیافت ضایعات PS با استفاده از محیط غنی از نور و اکسیژه و کاتالیست پایه آهن در دانشگاه Cornell آمریکا کشف شده است. به گفته یکی از نویسندگان این مطالعه، این روش برای بازیافت زباله PS – که یک سوم از از زباله های زمین را تشکیل می دهند – و تبدیل آن به بنزوئیک اسید و سایرمحصولات به کار می رود.

محققان این تحقیق از روش تجزیه نوری-اکسایشی با کاتالست کنترل شده استفاده کردند که در آن نمونه های PS داخل استون در یک محیط غنی از اکسیژن در معرض نور LED و کاتالیست کلرید آهن قرار گرفتند. آنها دریافتند این روش بازیافت PS، ملایم، دوستدار محیط زیست و قابل تجاری شدن است. این فرایند نسبت به افزودنی های موجود در جریان زباله های مصرفی از جمله کثیفی، رنگدانه و سایر پلاستیک ها مقاوم است. محققان میزان مقاومت این فرایند در برابر سایر مواد مخلوط در پلاستیک PS، از مواد بسته بندی تا درپوش لیوان قهوه را نیز بررسی کرده اند.

نتیجه این بررسی ها این گونه گزارش شده است “سیستم تجزیه ما می تواند نمونه های تجاری PS را، حتی با وجود کامپوزیت و مواد نامحلول، به طور موثر و کارا تجزیه کند. این فرایند مناسب بازیافت زباله PS در شکل ها، بافت ها و موارد مختلف مصرفی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا