اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ استفاده از گرافن شرکت AGM برای بهبود مقاومت شیمیایی پوشش ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایزان پلیمر شیمیدانان شرکت AGM پس از انجام آزمون های مختلف نشان داده اند که دیسپرسیون های graphene nanoplatelet برای تولید رنگ ها و پوشش های با عملکرد بالا جهت حفاظت زیرآیند در برابر مواد شیمیایی خورنده در محیط های با خورندگی بسیار بالا مناسب می باشند.

نفوذ مواد شیمیایی یکی از مهمترین چالش ها در بازار پوشش های حفاظتی می باشد. تماس طولانی مدت از طریق غوطه وری کامل، قرار گرفتن در مناطق جزر و مد (splash zone) و قرار گرفتن در معرض بخارات مواد شیمیایی می تواند آثار منفی بر روی عملکرد پوشش ها داشته باشد. در نتیجه تولیدکنندگان پوشش ها همواره به دنبال توسعه سامانه های حفاظت سطوح که در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشند و از زیرآیند در برابر آلودگی ها حفاظت کنند، می باشند.

در آخرین آزمایش های انجام شده توسط AGM، پوشش های بر پایه گرافن و پوشش های هیبریدی گرافن – پرک شیشه (glass flake) در محلول های اسیدی و قلیایی مختلف غوطه ور شدند. نتایج نشان داد که هر دو سامانه گرافن و گرافن – پرک شیشه نسبت به سامانه های متداول پرک شیشه دارای عملکرد بهتری می باشند. این مساله بطور چشمی کاملا واضح می باشد و تاول های کمتری در نمونه های حاوی گرافن ایجاد می شود.

همچنین نمونه های حاوی گرافن از نظر حفظ براقیت و سختی دارای عملکرد بهتری بودند. میزان مصرف گرافن نسبت به پرک شیشه بسیار کمتر می باشد. در این تحقیق Genable 1200 به میزان 2.5 درصد در پوشش مورد استفاده قرار گرفته است. در حالیکه در پوشش های پرک شیشه میزان استفاده از پرک شیشه حدود 20 درصد می باشد. با کاهش مقدار پر کننده در پوشش، مزایایی مانند افزایش چسبندگی به زیرآیند، افزایش مقاومت ضربه و بهبود در انعطاف پذیری حاصل می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا