اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ استفاده از پلی آمید زیست پایه Evonik در برس مسواک های زیست پایدار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پلی آمید زیست پایه evonik با نام تجاری VESTAMID Terra، توسط دوطراح توسعه داده شده است. در سال 2013 این دو طراح، طی تعطیلات خود درباره مسائل مربوط به مواد زیست پایدار بودند که هسته ایده ای شکل گرفت و کمپانی TIO برای تولید مسواک های زیست پایدار بنیان گذاشته شد.
همه مردم روزی دو یا سه بار از مسواک استفاده کرده و اکثر آنها هر دو یا سه ماه مسواک خود را عوض می کنند. هر شخص حدود 400 مسواک در طول عمر خود استفاده کرده و این باعث تولید مقادیر زیادی ضایعات می شود. امروزه در بازار مسواک های eco با برس ساخته شده از موی حیوانات وجود دارد. اما این موها پس از مدتی جدا و پخش شده و امکان تجمع باکتری را نیز به وجود می آورد. اینجاست که پلاستیک های زیستی به عنوان جایگزین مطرح می شوند.
بنابراین، دو موسس این کمپانی به دنبال پلاستیک های زیستی برای بدنه و برس مسواک بودند و به سرعت VESTENAMID Terra از کمپانی evonik را برای برس انتخاب کردند. این پلاستیک از روغن کرچک تولید شده و خواص خوبی دارد. به گفته مدیر بخش فیلامنت evonik، این ماده یک پلی آمید نیمه بلوری با زنجیره بلند است. بنابراین فیلامنت هایی که از آن ساخته می شود،برای مثال از نقطه نظر مقاومت جذب، بسیار کارا می باشد.
رس های ساخته شده از این ماده منعطف و الستیک بوده، بنابراین به سرعت به شکل اولیه در آمده و بدفرم یا شکسته نمی شوند. این ماده زیست پایه قابل شکل دهی در قطرهای مختلف بوده، بنابراین می توان از آن برس نرم یا سفت تولید نمود.
به گفته یکی از موسسان TIO، آنها امکان VESTAMID Terra در قسمت های دیگر مسواک و همچنین سایر زیست پلاستیک ها را نیز بررسی خواهند کرد. آزمایشات اولیه بر روی دسته و سری مسوام نیز انجام شده است. یک مسواک یکپارچه از نظر مواد اولیه، یک قدم به بازیافت پذیری – از جنبه های مهم مفهوم زیست پایداری  نزدیک تر خواد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا