اخبار

اختصاصی بسپار/ استفاده از پلیمرهای فوق نازک برای افزایش عملکرد ضد رسوب

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مطالعه ای اخیر انجام شده است که پلیمر فوق نازک دو بعدی اکریلات بور سیلان/ نیترید کربن را با عملکرد چند منظوره برای افزایش عملکرد ضد رسوب نشان می دهد.

فاجعه و بحران زیست محیطی و دریایی ناشی از رنگ های ضد رسوب سمی، تقاضا را برای پوشش های محیطی بسیار افزایش داده است. یک سری پلیمرهای فوق نازک دو بعدی اکریلات بور سیلان/ نیترید کربن (CNP) با افزودن C3N4 به یک پلیمر آکریلات بور سیلان خود جلادهنده (ABSP) تهیه شد. عملکرد محیطی مو مکانیسم ضد رسوب مورد بررسی قرار گرفت.
پوشش های محیطی
نتایج نشان داد که وقتی مقدار 3 تا 7 درصد وزنی C3N4 به پلیمر اضافه شد، پوشش ها بهترین مقاومت را در برابر باکتری های دیاتومها، استافیلوکوکوس اورئوس و اشرشیاکلی را در نور مرئی از خود به نمایش گذاشتند. همچنین مشخص شد که پوشش¬ها در تاریکی خاصیت ضدباکتریایی ضعیفی از خود نشان می دهند. علاوه بر این، CNP ها و ABSP نشان دادند که صدف ها را با گونه های فعال فوتوکاتالیستی، خود تجدیدپذیر و سطوح آمفیفیلیک دفع می کنند. همچنین با انجام تست اندازه گیری اکسیژن مورد نیاز شیمیایی (COD) نشان دادند که افزودن C3N4 باعث می شود CNP ها به پوشش های محیطی تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا