اخبار

اختصاصی بسپار/ استفاده از رمزارز برای تشویق به بازیافت در اروگوئه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Plasticoin در یکی از تفریح گاه های ساحلی در اروگوئه در حال آزمایش و بررسی است. برای مبادله ی ضایعات پلاستیکی در یک مرکز جمع آوری به کسانی که ضایعات خود را تحویل می دهند یک کوپن در قالب پول دیجیتال Bitcoin داده می شود که افراد می توانند آن را در فروشگاه های همکار مصرف کنند. Juan Rivero، طراح صنعتی 32 ساله  و Nicole Wyaux تکنسین کامپیوتر 34 ساله در مورد طرح جمع آوری پلاستیک  و Plasticoin بیان می کنند که این طرح برای داشتن ساحلی تمیز و زیبا برنامه ریزی شده است و هنوز در این کشور در مراحل ابتدایی قرار دارد. در اروگونه، 35% از پلاستیک ها برای بازیافت جمع آوری می شوند و تنها 12% از آن ها بازیافت می شوند. دلیل این امر پدیده ی قاچاق و نبود کنترل کافی در این زمینه است.

در ساحل San Franciscoنیز این طرح راه اندازی شده است و از شرکت کنندگان خواسته شده پیش از اینکه ضایعات خود را در این مراکز تحویل دهند، به صورت الکترونیکی در این طرح ثبت نام کنند. برای توزین از مقیاس الکترونیکی استفاده می شود. به طوری که هر کیلو از ضایعات پلاستیکی خانگی معادل 100 Plasticoin و هر کیلو از ضایعات جمع آوری شده از ساحل دریا معادل 200 plasticoin ارزش دارد. همچنین برای هر کیلو از ضایعاتی با ابعاد کمتر از 0.5 سانتی متر، 400 Plasticoin پرداخت می شود.

این طرح 5هزار دلار حمایت دولتی دریافت کرده است و Juan و Nicole امیدوارند در طول 4 ماه بتوانند صد و یا تعداد بیشتری کاربر را در طول 4ماه در مورد این طرح متقاعد کنند. ولی در حقیقت در طول 40 روز حدود هزار نفر به این طرح پیوستند. یکی از این افراد Graciela Martinez 50 ساله است که در این باره بیان می کند، بازیافت برای خود شما، فرزندان و نوه های شما مفید است. او معتقد است با Plasticoinهایش می تواند هزینه ی موبایل خود را بپردازد و به رستوران ها و فروشگاه هایی برود که در این طرح شرکت کرده اند.

در طول تابستان، این ساحل 250 هزار توریست خارجی دارد و Nicol در این باره می گوید، مدیریت ضعیف ضایعات پلاستیکی باعث ایجاد آلودگی دریایی می شود که تا ساحل نیز می رسد. 

Mario Invernizzi، شهردار این شهر نیز از این طرح استقبال کرده و معتقد است مکمل خدمات شهرداری خواهد بود. یکی از شرکت کنندگان در این طرح Gustavo Abiega 43 ساله است که به ساحلی تمیز بیشتر از ارز دیجیتال علاقه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا