اخبار

اختصاصی بسپار/ استفاده از رشته های PEEK برای کاربردهای چاپ سه بعدی توسط شرکت Evonik

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر شرکت Evonik رشته (filament) بر پایه پلی اتر-اتر-کتون (PEEK) با قابلت پرینت سه بعدی را توسعه داده که به خصوص برای استفاده به عنوان افزودنی در تولید محصولات سبک وزن مانند قطعات سه بعدی کارایی-بالا برای فضاپیما، خودرو و صنعت نفت و گاز، مناسب است.
این ماده با نام تجاری Infinam (PEEK 9359F)، در برار حرارت و مواد شیمیایی مقاوم می باشد. این رشته با رنگ طبیعی، دارای قطر 75/1 میلیمتر بوده و می توان آن را بر قرقره های 500 گرمی پیچید؛ این خصوصیات این ماده را برای استفاده مستقیم در پرینتر استاندارد FFF/FDM برای محصولات PEEK مناسب می سازد.
قطعات سه بعدی تولید شده با این ماده جدید، در مقایسه با ماده استنلس استیل، 80 درصد سبک تر و 30 درصد سخت تر بوده و دارای مقاومت خستگی بالایی می باشند. همچنین این ماده دارای مقاومت سایشی بالا و اصطکاک لغزشی (sliding friction) کم بوده که آن را به ماده ای ایده آل برای تولید قطعات ساختاری سبک وزن تبدیل می کند. اجزای سه بعدی پرینت شده با Infinam قادر به تحمل اثرات بلندمدت دمای 25 درجه سانتی گراد و اثرات کوتاه مدت دمای 300 درجه سانتی گراد می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا