اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ استاندارد ASTM جدید برای بررسی مقاومت پوشش به سایش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر استاندارد جدیدی برای تعیین میزان مقاومت به سایش پوشش هایی که بر روی صفحه ی لمسی دستگاه های هوشمند به کار می روند، طراحی شده است. این استاندارد توسط کمیته ی ASTM در حوزه ی پوش رنگ و پوشش های مرتبط، مواد و کاربردها، طراحی شده و به زودی تحت عنوان D8389 منتشر می شود.

Chad Meserole، از اعضای ASTM در این رابطه بیان می کند، مصرف کنندگان همیشه انتظار دارند هنگام لمس صفحات لمسی دستگاه های مختلف حس خوبی داشته باشند. برای پاسخ دهی به این نیاز معمولا از فیلم های نازک هیدروفوب، الئوفوب و یا امنیوفوب استفاده می شود. همچنین مصرف کنندگان نمی خواهند که این ویژگی ها زودگذر بوده و از بین برود. آن ها می خواهند این پوشش ها دوام خوبی داشته باشند.

بر اساس گفته های Meserole، این استاندارد جدید راهکار بسیار مناسبی برای تعیین میزان پایداری و عملکرد موثر این پوشش ها است. او همچنین بیان می کند، استفاده از این روش در آزمایشگاه ها، مشتریان جدیدی برای آن ها ایجاد می کند. مشتریانی که قصد دارند با استفاده از روشی استاندارد میزان پایداری و عملکرد فیلم پوششی مورد نظر خود را متوجه شوند. Dainkin America تکنسین ارشد برنامه های کاربردی نیز در این زمینه می گوید، این ممکن است که مشتریان از نتایج این آزمون برای تصمیم گیری های بعدی خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا