اخبار

اختصاصی بسپار/ اثر نامرئی در برابر مادون قرمز با یک پوشش ساده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر می دانیم که هرچه دمای جسم بیشتر باشد، در دوربین های حرارتی به صورت قرمز‌تر یا زردتر نشان داده می‌شود. از آنجا که اثر مرئی و نامرئی اجسام در برابر مادون قرمز تحت تأثیر دما و تابش اشعه مادون قرمز آشکار می شود، میکروکپسول هایی با توانایی کنترل دما و میزان نشر حرارت کم، تهیه شدند. پارچه های روکش دار عملکرد تجربی و نامرئی خوبی را در برابر اشعه مادون قرمز نشان دادند.

با توسعه سریع فناوری تشخیص مادون قرمز، توسعه محصولات نامرئی در برابر اشعه مادون قرمز به یک ویژگی مطلوب تبدیل شده است.
اثر نامرئی مادون قرمز تحت تأثیر دما و تابش مادون قرمز قرار می گیرد، اما اکثر مطالعات قبلی بر روی یک عامل واحد متمرکز شده اند که تأثیر محصولات را محدود می کند. در حال حاضر محققان میکروکپسول های دو پوسته (Double-shell microcapsules :DSM) با قابلیت کنترل دما و تابش کم مادون قرمز تهیه کرده اند. ابتدا از ایکوزان به عنوان ماده تغییر فاز (PCM) و ملامین، اوره و فرمالدئید (MUF) به عنوان مواد پوسته برای تشکیل میکروکپسول ها استفاده می کنند. سپس، پلی آنیلین (PANI) بر روی سطح این میکروکپسول ها قرار می گیرد تا DSM ایجاد کند.
مشاهده اثر نامرئی مادون قرمز
پس از پوشاندن DSM ها روی پلی استر، پارچه آماده شده می تواند حداکثر 11.2 درجه سانتی گراد در مقایسه با پارچه بدون DSM خنک تر باشد و فرآیند کنترل دما می تواند 27 دقیقه طول بکشد. تصویر دوربین مادون قرمز با کنترل دما توسط PCM و انتشار کم توسط PANI، نشان می دهد که پارچه دارای اثر نامرئی در برابر مادون قرمز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا