اخبار

اختصاصی بسپار/ آنچه اینجا در K2022 در حال نمایش است/ برخی نوآوری‌های مواد در نمایشگاه K2022

بسپار/ ایران پلیمر امروز نمایشگاه پلاستیک K آلمان به عنوان بزرگترین و البته طولانی مدت ترین نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دنیا به نیمه راه خود می رسد و چنانکه در روز چهارشنبه گذشته آغاز به کار کرده بود، چهارشنبه این هفته به پایان خواهد رسید.

 

مستربچ های جدید برای تضمین بازیافت

Wacker آلمان چندین مستربچ افزودنی را برای ترکیبات ترموپلاستیک، از جمله محصول سیلیکونی جدید Genioplast PE50S08 که در تصویر مشاهده می‌کنید، مورد توجه قرار داده است.

Genioplast PE50S08 چه در کاربردهایی شامل اکستروژن فیلم و چه برای پردازش ترکیبات پلی‌اتیلن بازیافتی استفاده شود، خواص سطحی محصولات پلاستیکی نهایی را بهبود می‌بخشد. دوز مصرفی  1% تا 3% است و به راحتی می‌توان آن را در مخلوط های پلی اتیلن روی اکسترودرهای دو مارپیچ گنجاند، حتی زمانی که پرکننده‌های معدنی اضافه می‌شوند.

با محتوای سیلیکون 50٪، دانه های مستربچ یک جزء فعال حاوی پلی دی متیل سیلوکسان غیر واکنشی و مولکولی بسیار بالا دارند. پلی اتیلن با چگالی کم ماده فعال را حمل می‌کند.

این شرکت اضافه کرده که Genioplast PE50S08 به عنوان یک کمک پردازنده، توزیع پرکننده و خواص جریان را بهبود می‌بخشد و در نهایت توان اکسترودر را افزایش می‌دهد و در عین حال مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. برای بازیافت پلی‌اتیلن، مستربچ جدید Wacker اختلاط یکنواخت درجات پلی اتیلن مختلف را بدون نوسانات قابل توجه در گشتاور یا دما تضمین می‌کند.

Wacker در سالن 6، غرفه A10 نمایشگاه حضور دارد.

 

گریدهای جدید PBT جوشکاری لیزری را برای قطعات خودرو بهینه می‌کند

برای سرعت بخشیدن به تولید قطعات خودرو، DuPont Mobility & Materials سه گرید جدید از مواد Crastin PBT خود را که برای جوشکاری لیزری بهینه شده‌اند، راه اندازی کرده است.

مواد Crastin PBT که اکنون به صورت تجاری در دسترس هستند، مهندسی شده‌اند تا تعادل بین سطح انتقال لیزر، تاب خوردگی کم، هیدرولیز و مقاومت شیمیایی را فراهم کنند. این شرکت گفته یک درجه انتقال، لیزر را تا 200٪ بهبود می‌بخشد.

اتصال لیزری برای کاربردهای خودرویی، پزشکی و الکترونیکی مورد توجه است زیرا مواد حساس را گرم یا مرتعش نمی‌کند و به سرعت بدون ایجاد ذرات به هم متصل می‌شود. برای صنعت خودرو، مواد Crastin PBT عملکرد کانکتورها، حسگرها، سیستم‌های ADAS و سایر قطعات حساس الکتریکی را بهبود می‌بخشد.

مایلز وانگ، مدیر توسعه نرم افزار DuPont Mobility & Materials گفت: تاکنون، راه حل‌های معمولی برای جوشکاری لیزری دارای سطوح پایینی از مقاومت در برابر هیدرولیز بودند. راه حل‌های جدید ما انتقال لیزر و همچنین خواص دیگری مانند مقاومت در برابر هیدرولیز را بهبود می‌بخشد.

DuPont Mobility & Materials در سالن 6، غرفه C43 حضور دارد.

 

مستربچ‌های بدون TiO2 برای تامین نظر و قوانین اتحادیه اروپا

سری جدیدی از مستربچ‌های سفید که حاوی دی اکسید تیتانیوم (TiO2) نیستند، توسط شرکت Tosaf  به نمایش گذاشته خواهد شد. این محصول برای رفع نگرانی‌ها در مورد ماهیت بالقوه سرطان‌زای این ماده به شکل پودر و همچنین ممنوعیت اتحادیه اروپا در استفاده از TiO2 به‌عنوان رنگ‌کننده غذایی طراحی شده است.

با تولیدکنندگان بیشتر، از جمله تولیدکنندگان در بخش‌های بسته‌بندی، اسباب‌بازی، و لوازم آرایشی، که به دنبال جایگزین‌های غیر TiO2 هستند، Tosaf  مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را با گرانول‌های استوانه‌ای یا کروی ارائه می‌دهد.

این شرکت اضافه کرد که مستربچ‌های سفید غیر TiO2 جدیدTosaf  را می‌توان از زرد به خنثی تا آبی تنظیم کرد و با “هر پلیمر پایه” سازگار است. این مواد همچنین به دلیل سایندگی کم، عمر ابزار را حفظ می‌کنند.

Tosaf در غرفه D01 سالن 8a حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا