اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ آماری جالب توجه از صنعت ماشین آلات پلاستیک و لاستیک ایتالیا/ گزارش نیمه اول 2021 از AMAPLAST

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر همه شاخص ها برای نیم سال اول خوب است: گردش مالی و سفارشات در حال افزایش است.
روند مثبت برای ماشین آلات فرآورش پلاستیک و لاستیک در نیمه اول سال 2021 توسط اتحادیه AMAPLAST ایتالیااعلام شد: آخرین نظرسنجی انجام شده در اواسط سال که توسط مرکز مطالعات آماری MECS انجام شده است، رشد دو رقمی را در حجم معاملات و سفارشات ثبت کرده و پس از دوره طولانی و دشوار همه گیری کرونا، ایمان خود را به این بخش افزایش داده است. نسبت به ژانویه تا ژوئن 2020، گردش مالی 11 درصد افزایش یافته است. فروش ماشین های داخلی در حالی بالا است که در خارج از کشور به طور عمده تقاضا برای جایگزینی قطعات (قطعات یدکی) است.
همچنین شرکت ها در شش ماهه اول سال 2021 شاهد افزایش قابل توجهی در سفارشات خود بوده اند که 46 درصد افزایش را نسبت به سال قبل ثبت کرده است.

بزرگترین درخواست مربوط به بازیافت با بیش از 134 درصد رشد تنها در سه ماهه گذشته است. هر چند این اعداد مربوط به سفارشات داخل ایتالیاست. اما در سفارشات خارج از کشور هم چه برای ماشین آلات و چه برای قطعات جایگزین، روند بسیار مثبتی وجود دارد ( مثبت 58 درصد).
به دلیل جهش در بازار داخلی، تمایل شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری بیشتر شده است، البته تا حدی مربوط به مشوق ها است (اعتبارات مالیاتی برای نوسازی سیستم ها و سرمایه گذاری در صنعت 4.0) که توسط سیاست های صنعتی کلان ارائه شده است.

هر چهار بخش اصلی برای ماشین آلات فرآورش پلاستیک و لاستیک همچنان پر جنب و جوش است. پزشکی، بسته بندی و خودرو به ویژه نشانه هایی از رشد را نشان می دهند که باید در ماه های آینده و در حالی که صنعت ساختمان تثبیت شده است، بررسی شود.
هنوز عدم قطعیتی در مورد گسترش نوع دلتای ویروس کووید وجود دارد و نگرانی هنوز در مورد قیمت بالای مواد اولیه و کمیابی نسبی آنها، عواملی است که میانگین زمان تحویل را افزایش داده است.
افزایش بی وقفه نرخ حمل و نقل دریایی که به سطوح بی سابقه رسیده است، نیز به تنش ها کمک می کند. مشکلات لجستیکی و افزایش قیمت حمل و نقل در همه مناطق جغرافیایی مشاهده می شود و ممکن است این روند همچنان ادامه داشته باشد.
مرکز مطالعه MECS بررسی آماری در سطح ملی خود را که برای اولین بار به صورت سازمانی در بین تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات پلاستیک و لاستیک، تجهیزات و قالب ها انجام شد ، تکمیل کرد و به پایان رساند.
یک تصویر کلی مربوط به بخشی است که در سال 2020، 3.74 میلیارد یورو درآمد داشته و تقریبا 76 درصد از کل صادرات را تأمین کرده است. نزدیک به 350 شرکت در آن مورد بررسی قرار گرفته، با اشتغال بیش از 13000 نفر، عمدتا در لومباردی (55 درصد) ، امیلیا رومانیا (15 درصد) و ونتو (13 درصد) متمرکز هستند. بیشتر آنها شرکت های کوچک هستند: 74 درصد آنها کمتر از 10 میلیون یورو درآمد دارند.
به موازات آن، شرکت های بزرگ، در حالی که تنها 26 درصد از تعداد کل را به خود اختصاص می دهند، 77 درصد از گردش مالی را تولید می کنند و به سهمیه های صادراتی بالای 85 درصد می رسند.
سطح بیشتر جزییات در نظرسنجی نسبت به نسخه های قبلی نیز این امکان را فراهم می آورد که سهم تولید را از نظر کاربرد و فناوری مشخص کنیم.
اولین شاخص نشان می دهد که بسته بندی، بازار اصلی خروجی تولیدکنندگان ایتالیایی است و به طور خاص بسته بندی مواد غذایی (30 درصد از گردش مالی) و پس از آن سایر بخش های بسته بندی (تقریباً 12 درصد) است. خودرو 19 درصد بخش تولید و 11 درصد ساختمان را شامل می شود. پزشکی، کشاورزی، الکترونیک/الکتروتکنیک و سایر کاربردها به ترتیب با کاهش سهم از 4 تا 2 درصد گزارش شده است.

در مورد انواع ماشین آلات، اکسترودرها، با 17 درصد از کل، بزرگترین تمرکز گردش مالی را نشان می دهند. پس از آنها دستگاه های کمکی با 12 درصد، ماشینهای قالب گیری تزریقی با 11 درصد و ماشینهای قالب گیری دمشی نزدیک به 7 درصد هستند. خطوط بازیافت و دسته کل ماشینهای فرآورش لاستیک هر یک به سهم 6 درصد نزدیک می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا