اخبارمقالات

اختصاصی بسپار/ آشنایی با صنایع پوشرنگ و پوشش در بنگلادش

گروه ترجمه تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در ده سال اخیر، رشد چشم گیر 471 میلیون دلاری صنعت پوشرنگ و پوشش در بنگلادش مشاهده شده است.

جنوب آسیا (شامل هندوستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا و نپال)، سه کشور از پرجمعیت ترین کشورهای جهان را در خود جای داده است. سرعت رشد تولیدکنندگان رنگ و پوشش در این منطقه، بسیار چشم گیر است.در دهه گذشته، رشد چشم گیر 471 میلیون دلاری صنعت رنگ و پوشش در بنگلادش مشاهده شده است. سال 2019 و شش ماهه اول سال 2020، دوره درخشانی برای تولیدکنندگان رنگ و پوشش بوده است. علیرغم کاهش سرعت رشد در 18 ماه، صنعت رنگ و پوشش این کشور شاهد اقدامات اقتصادی و سرمایه گذاری هایی از سوی تولیدکنندگان بوده است.
شرکت ژاپنی Kansai Nerolac در میانه سال 2018 به بازار بنگلادش راه یافت، در این زمان، رنگ Berger با سه شرکت بین المللی بزرگ وارد پروژه های جدیدی شدند.
در ماه ژانویه سال 2020 نیز، دومین تولید کننده بزرگ رنگ و پوشش این کشور ، Asian Paints ژاپن، دومین کارخانه تولیدی خود را در این کشور تاسیس کرد.
در حال حاضر، نزدیک به 50 شرکت در این بخش در بنگلادش مشغول فعالیت هستند. در بین این شرکت ها، رنگ Berger نقش اصلی را در بازار ایفا می کند.
بیش تر از 80 درصد بازار رنگ و پوشش بنگلادش، در دست شرکت های خارجی از قبیل Berger، Asian، Roxy، Pailac، Aqua و Elite است.
30 شرکت داخلی به نام های Rainbow، RAK و Uzala نیز 13 درصد از سهم کل بازار را در اختیار دارند.
در سال  های اخیر، چندین تولیدکننده بین المللی وارد بازار رنگ و پوشش این کشور شده اند.
شرکت ژاپنی Kansai، در سال 2018، 7 میلیون دلار، از طریق شرکت تابعه هندوستانی خود در این بازار سرمایه گذاری کرد و 55 درصد از سهام شرکت رنگ RAK را به خود اختصاص داد.
به گفته Vishal N Mothreja، مدیرعامل شرکت رنگ Kansai Nerolac در بنگلادش، آن ها به دنبال یک شرکت خوب و سازگار بوده و به همین دلیل آن ها شرکت RAK را انتخاب کرده اند.
در ژانویه 2020، شرکت های Berger و Chugoku Marine طبق توافق نامه ای، وارد همکاری در زمینه صنایع دریایی و صنعتی در بنگلادش شدند. این توافق شامل تولید، بازاریابی و پیگیری پوشرنگ های دریایی و صنایع وابسته در بنگلادش بوده است.

 

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری رشته مهندسی پلیمر رنگ
پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۹ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان دی ماه ۹۹ منتشر شده است می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو و طاقچه قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا