اخبار

اختصاصی بسپار/ آرش ابراهیم زاده، مدیرعامل پرتوپیشگامان پویا: با قطع اینترنت، ایران پلاست در سکوت خبری برگزار شد

بسپار/ایران پلیمر آرش ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت پرتو پیشگامان پویا در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت:  شرکت ما یک شرکت توسعه تجارت است که راه حل های جامع را برای حل چالش های پیچیده تجارت بین المللی ارائه می دهد. در سال 1395 تاسیس شده و 16 سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت خارجی و بازرگانی در صنایع مختلف دارد. اما در 6 سال اخیر فقط در زمینه پلیمر و پتروشیمی فعالیت داشته ایم. دو شرکت همکار در خارج کشور تاسیس کردیم که به عنوان بازوهای تجاری از آنها استفاده می کنیم. از سال گذشته وارد فاز تولید هم شدیم. در حال حاضر جزو صادرکننده های خوب این بازار هستیم.

سال گذشته 1200 تن صادرات انواع کامپاندهای مهندسی را داشتیم و از برنامه های امسال ما افزایش سه برابری آمار صادراتی است. بازار های هدف صادراتی ما هم بازار های اروپای شرقی، اروپای مرکزی و ترکیه هستند و در پی این کشور ها، صادرات محدودی هم به الجزیره داشتیم.

برنامه ما، تولید مستربچ های کربنات کلسیم در درصد های مختلف برای صنایع فیلم و نساجی است. امسال نوآوری موجود در شرکت ما توسط تیم فنی، تولید مستربچ 85 درصد فیلر بوده که برای اینکار ماشین های خود را ارتقا دادیم و تاییدیه های کیفی مورد نیاز را نیز دریافت کردیم.

آینده فناوری درایران باید به سوی بهینه سازی پیش برود. درست است که ایران یک کشور دارای منابع نفت و پتروشیمی است، اما نباید از بعد اقتصادی آن غافل شد و هزینه های سربار تولید محصولات باید کاهش پیدا کند تا بتوان با توجه به شرایط تحریمی با قیمت های رقابتی در بازارهای جهانی وارد شد. این اتفاق هم با بهینه سازی و بهره ور شدن خطوط تولید رخ می دهد که باید تا 5 سال آینده به آن اندیشید و پس از آن باید در حوزه تحقیق و توسعه پلن بلند مدت داشت.

چالش پررنگ این روزهای بازار ایران ورود پتروشیمی ها به صنایع پایین دستی است و متاسفانه باعث برهم ریختگی بازار می شوند. پس از آن کشور روسیه است که بعد از جنگ با اوکراین مواد خود را با کمترین قیمت در بازار ها عرضه می کند که این امر سبب کمرنگ شدن محصولات ایران در بازار های جهانی است.

ما قصد داریم خطوط ماشین آلات اکسترودر را در مجموعه خود افزایش دهیم و جدای از آن قصد داریم صنایع تکمیلی در بخش های تولید فیلم های بسته بندی و بخش نساجی را فعال کنیم.

وجود نمایشگاه ها در هر صنایعی حیاتی هستند. ایران پلاست امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود ولی متاسفانه به خاطر قطعی اینترنت مشکل اطلاع رسانی وجود داشت و به نظر بنده تاثیر خیلی زیادی بر خروج اخبار از نمایشگاه و بازدیدکنندگان گذاشت. نمایشگاه در یک سکوت خبری برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا