اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار پوشش های حفاظتی دو جزیی تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمربازار جهانی پوشش های حفاظتی دو جزئی در سال 2020 حدود 8.6 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود این میزان تا سال 2025 به حدود 10.8 میلیارد دلار برسد. پیش بینی می شود کاربرد پوشش های حفاظتی در سازه های فراساحلی ، تجهیزات اکتشاف ، تولید و انتقال نفت و گاز و ساختمان سازی در پنج سال آینده در منطقه APAC رشد قابل توجهی داشته باشد. از نظر حجم ، پوشش های اپوکسی بزرگترین سهم را در بازار پوشش های حفاظتی دو جزئی به خود اختصاص داده اند.

خواص پوشش های اپوکسی را می توان با افزودن اصلاح کننده ها و مواد افزودنی بهبود داد. پوشش های اپوکسی دارای سختی بالا ، مقاومت سایشی بالا ، مقاومت خوب در برابر رطوبت ، مقاومت آب بالا ، مقاومت اسیدی و قلیایی بالا و مقاومت خوب در برابر آب دریا می باشند. آنها دارای فراریت پایینی بوده و بوسیله آب تمیز می شوند. این خواص ، پوشش های اپوکسی را به گزینه ای ایده آل جهت استفاده بر رویسطوح فلزی مثل آلومینیوم و چدن تبدیل می کند. پوشش های بر پایه اپوکسی در کف سالن هایی که در معرض رفت و آمد زیاد وسایل نقلیه می باشند نیز استفاده می شوند. پوشش های پودری بر پایه fusion bonded epoxy جهت حفاظت خوردگی در لوله ها و اتصالات فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و خطوط انتقال آب استفاده می شوند. زیرساختار ها و صنایع ساختمانی سریع ترین رشد مصرف پوشش های حفاظتی دو جزئی را به خود اختصاص داده اند.

هدف اصلی استفاده از پوشش های حفاظتی دو جزئی ، حفاظت سازه ها در برابر حلال ها ، گرد و غبار ، قارچ ، خوردگی ، رطوبت و سایر عواملی است که می توانند بر روی پایداری و عملکرد سازه ها اثر بگذارند. پوشش های حفاظتی دو جزئی خواص ضد آب نیز ایجاد می کنند.بنابراین از نشت آب جلوگیری می کنند. پوشش های حفاظتی دو جزئی بعنوان یک سد حفاظتی عمل کرده و از سازه هایی چون ساختمان ها ، سد ها ، پل ها ، کف ها ، سطوح چوبی ، دیوار های داخلی و خارجی ساختمان حفاظت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا