دسته بندی نشده

اجرای سازوکارهایی برای نقل و انتقالات پول با امارات و ترکیه

بسپار/ ایران پلیمررییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ایران در کشورهای امارات و ترکیه، ساز و کارهایی برای انتقال پول ایجاد کرده‌ایم که موفق بوده است و این آمادگی وجود دارد که در کشور قطر نیز از همین مسیر ورود کنیم.
علیرضا پیمان پاک در دیدار هیات تجاری ایران و تجار قطری در دومین روز سفر هیات تجاری ایران به قطر، با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دولت ایران از تجار و سرمایه‌گذاران قطری، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان تجار و بازرگانان بخش خصوصی، از جمله الزاماتی است که مورد تاکید دولت‌های ایران و قطر است و هر دو کشور در تلاشند روابط تجاری پایداری را ایجاد کنند.

معاون وزیر و‌ رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام آمادگی می‌کنم از همه تجار قطری برای تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران، حمایت همه‌جانبه داشته باشیم و به عنوان پنجره واحد دولت، چالش‌های موجود در مسیر مبادلات تجاری را حل کنیم.

پیمان‌پاک تصریح کرد: استقرار رایزن بازرگانی ایران در قطر نخستین گام در مسیر توسعه تجارت دو کشور بود که این اتفاق طی روزهای گذشته با هدف هماهنگی و حمایت بیشتر از فعالیت‌های تجاری دو کشور روی داد و مرکز تجاری ایران در قطر نیز با هماهنگی اتاق بازرگانی به زودی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: مساله مبادلات مالی بین دو کشور چالش دیگری است که با آن مواجه هستیم و در این زمینه بانک‌های مرکزی دو کشور در حال طراحی ساز و کاری برای بهبود روابط مالی هستند.

پیمان‌پاک افزود: در این زمینه پیشنهاداتی کوتاه‌مدت ارائه و تایید شده است. صندوق ضمانت صادرات نیز مکلف شده با هماهنگی اتاق‌های بازرگانی برای تجار قطری پس از اعتبارسنجی، بیمه‌نامه صادر کند که این بیمه‌نامه می‌تواند جایگزین ضمانت‌های بانکی باشد.

حل اختلافات و کاهش ریسک تجار

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تجربه‌ای که در زمینه ارتباط با کشور عمان وجود داشت، ذیل اتاق‌های بازرگانی ساز و کاری برای داوری و حل اختلافات پیش‌بینی کرده‌ایم تا ریسک تجار به حداقل برسد. همچنین در کشورهای امارات و ترکیه، ساز و کارهایی برای انتقال پول ایجاد کرده‌ایم که موفق بوده است و این آمادگی وجود دارد که در کشور قطر نیز از همین مسیر ورود کنیم.

طراحی خطوط جدید دریایی بین ایران و قطر

معاون وزیر و‌ رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حمل و نقل دریایی، گفت: با حمایت سازمان بنادر ج. ا. ایران، کشتی‌ها کوچک حمل و نقل میان دو کشور اضافه شده است و خطوط جدید دریایی طراحی شده و این آمادگی وجود دارد که پس از توافق با طرف قطری و با حمایت اتاق بازرگانی، شرکت‌های خصوصی حمایت‌ها و معافیت‌های خاص دریافت کنند.

آمادگی همکاری در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و ساخت تجهیزات پزشکی

پیمان‌پاک گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران نیز آماده توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش امنیت غذایی و کشت فراسرزمینی هستیم. همچنین با توجه به پیشرفت‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و ساخت تجهیزات پزشکی، در این زمینه نیز آماده همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران قطری هستیم.

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا