اخباراخبار ویژه

اثرات COVID-19 بر صنعت بازیافت

بسپار / ایران پلیمر در گزارش های به روز شده ی Recoup، چالش هایی مانند ایجاد تغییرات در ظرفیت تولید، سرمایه گذاری و قانون گذاری ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، بر صنعت بازیافت موثر شناخته شده است.

در گزارشی با عنوان، پلاستیک، بسته بندی خانگی و پردازش مجدد زیر ساخت ها، مواردی پیرامون طراحی جدید برای تولید و واردات پلاستیک های بسته بندی که کمتر از 30% آن ها بازیافت می شود، مورد توجه قرار گرفته است. در این گزارش بیان شده است که با شیوع بیماری Covid-19 زیرساخت های بازیافت پلاستیک در انگلستان بیش از پیش متاثر شده است.

به دلیل ایجاد اخلال در تجارت از ماه مارس به دلیل شیوع این بیماری، این موضوع موجب افت زیادی در قیمت های هر دو بخش بازیابی نفت و بسته بندی شده است. از سوی دیگر پلاستیکی که برای اولین بار تولید می شود بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این نوع پلاستیک از نظر اقتصادی برای تولید کنندگان بسته بندی پایدارتر است، باعث می شود بتوان تغییرات زیادی در بسته بندی بر اساس نوع درخواست ایجاد کرد. با این وجود مشکلاتی از نظر کمبود نیرو و تعطیلی بخشی از محل تولید نیز وجود خواهد داشت.

Recoup گزارش می کند که ظرفیت های دسته بندی در ابزار بازیافت مواد (Material Recycling Facilities (MRFs)) و ابزارهای بازیابی پلاستیک (Plastic Recovery Facilities (PRFs))، وسیله ای برای دستیابی به هدف 30% بازیافت نخواهد بود. انگلستان تخمین می زند ظرفیت MRF بین 1.6 تا 1.9 میلیون تن برای بسته بندی های پلاستیکی دسته بندی شده است. همچنین طبق پیش بینی دیگری این عدد معادل یک میلیون تن در سال است. محققان دریافتند که با وجود خروجی 230هزار تن، کمبودهای زیادی برای ظرفیت فراوری مجدد وجود دارد. همچنین در شرایط تجاری و حاشیه ی سود مناسب در این بخش، چالش وجود دارد. همچنین چالش های فنی و تکنیکی زیادی برای بازفراوری فیلم پلاستیکی، PETهایی که به صورت بطری نیستند و بسته بندی مواد غذایی وجود دارد.

موارد ذکر شده در گزارش نشان می دهد گسترش ظرفیت ها ممکن است با تغییرات و تقاضاها هماهنگ نشود. زمانی که ظرفیت موجود در مقابل بازیافت 30% از انواع پلاستیک های بسته بندی در صنعت قرار داده می شود، مشاهده می شود که کمبودهای زیادی وجود دارد. این موضوع بیان می کند که ظرفیت بازفراوری نیاز دارد که 100% افزایش پیدا کند تا بتواند 30% از مواد مورد استفاده در بسته بندی پلاستیک های خانگی را بازیافت کند و همچنین برای بازیافت بسته بندی پلاستیک های خانگی که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند نیاز به افزایش 200 درصدی دارد.

Steve Morgan مدیر زیرساخت RECOUP بیان می کند، تحقیقی که توسط RECOUP در مورد تولید زیرساخت صورت گرفته است نشان می دهد در انگلستان نیاز است بیش از پیش برای بازیافت به جلو حرکت کند. این حرکت برای صنعت که با افزایش تقاضا برای پلاستیک های بازیافتی با کیفیت بالا مواجه است، نیاز است. برای دست یابی به هدف بازیافت، به تغییر مسئولیت های تولیدکنندگان بسته بندی در انگلستان نیاز است. این کار سرمایه ی مورد نیاز را ایجاد می کند و این اطمینان را می دهد که سرمایه و اطمینان کافی برای کمک به تجارتی پایدار برای ایجاد زیرساخت های بازیافت پلاستیک بسته بندی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا