اخبار

ابرخازن‌های پرچگال پلیمری زمان شارژ خودروهای برقی را در حد پر کردن باک بنزین کوتاه می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، اگرچه ابرخازن‌ها (Supercapacitor) انرژی را به خوبی ذخیره می‌کنند ولی از لحاظ چگالی بسیار ضعیف عمل نموده به طوریکه بسیار سنگین‌تر و بزرگتر از باطری‌های سنتی می‌باشند.

پلیمرهای جدیدی وجود دارند که می‌توانند ابرخازن‌هایی با چگالی زیاد را بسازند. باطری‌هایی که با این بسپارها ساخته می‌شوند می‌توانند در ساخت باطری‌های خودروهای برقی مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از این باطری‌های جدید خودروها می‌توانند شش تا هشت ساعت به طور پیوسته حرکت کنند و سپس در حد چند دقیقه شارژ شده و به حرکت خود ادامه دهند. این مدت زمان شارژ گاهی در حد پر کردن باک با بنزین کوتاه می‌شود.

این بسپار به جز قابلیت استفاده در این باطری‌ها، ویژگی‌های حائز اهمیت دیگری را نیز داراست. به گفته‌ی پروفسور Ian Hamerton از دانشگاه Bristol دانشکده‌ی مهندسی هوافضا: ” اگرچه این تحقیق مسیری را به سمت تولید ابرخازن‌های پرچگال باز نموده است ولی این بسپار ویژگی‌های مهم دیگری را نیز داراست. این بسپار چقرمه، انعطاف پذیر و در صورت نیاز رسانا بوده و در قطعات الکتریکی زیستی، حسگرها، تجهیزات الکترونیکی قابل پوشش و تجهیزات نوری پیشرفته نیز قابل استفاده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا