اخباراخبار ویژه

آینده ای برای بسته بندی/ مدیرعامل Engel: بدون پلاستیک ها هرگز!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت  Engel، تولید کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک که دفتر مرکزی آن در شهرشورتبرگ  اتریش مستقر می باشد، با مشارکت شش شرکت صنایع بسته بندی اتریشی ‌ راه اندازی برنامه‌ای به نام” آینده ای برای بسته بندی”  را اعلام کرده است. هدف از چنین اقدامی افزایش سطح آگاهی عمومی در جهت استفاده مفیدتر از بسته بندی است.  این شرکتها نقش فعالی را در زمینه پیشبرد چرخه اقتصاد جهانی برای  پلاستیک های بسته بندی  ایفا می کنند.

انگل در اعلامیه  خود اظهار داشت : کاهش، جایگزینی، استفاده مجدد ، بازیافت – اینها  وظایفی هستند که باید انجام شوند تا از وارد شدن کمترین لطمه ممکن به محیط زیست بوسیله بسته بندی ها اطمینان حاصل شود. بر اساس این گزارش خبری شش شرکت دیگری که در تاسیس این برنامه مشارکت کردند-  آلفا ، گراینر،  کوکاکولای اتریش، نستله  اتریش، اینترسروه  Interseroh، ارمراند Eremaand – با توسعه تکنولوژی های خود، اقدامات بسیار مهمی جهت نیل به این هدف انجام داده اند.

دکتر استفان انگلدر، مدیر عامل گروه انگل گفت : “اقتصاد چرخشی  یک چالش داخلی برای ما می باشد. تنها در صورتی می‌توانیم در این چالش موفق شویم و سریعا قدم های موثری برداریم که در کنار هم باشیم.”

طبق این گزارش خبری تمرکز این تعهد مشترک بر روی پلاستیک های بسته بندی است که باید با استفاده بهینه، دور ریز و بازیافت موثر موقعیت از دست رفته خود را که باعث   از دست دادن مقبولیت نزد مصرف کننده شده، جبران کنند.  انگل خاطر نشان ساخت که پلاستیک ها اغلب اثر کربن بسیار بهتری در مقایسه با بسته بندی های ساخته شده با مواد دیگر دارا می باشند. آقای انگلدر تاکید کرد “بدون حضور پلاستیک ها  فائق آمدن بر بسیاری از چالش های آینده امکان پذیر نخواهد بود.  نوع مواد اولیه مشکل ما نیست بلکه نحوه استفاده از آنها مشکل ما می باشد، به همین علت است که ما دانش فنی و تجربی خود را اهرم کرده ایم تا مطمئن شویم که پلاستیک های بسته بندی  می‌توانند در سراسر دنیا به صورت پایدار تولید، استفاده ، دور ریز و بازیافت شوند.”

شرکت انگل یک شرکت تولید کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک  با تجربه بسیار بالا  است. سیستم های کمکی هوشمند که توسط شرکت انگل توسعه یافته است مثل کنترل وزن، امکان تولید محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا و یکسان را علی رغم نوسان در کیفیت مواد اولیه فراهم می آورد.  این امر، راه را برای استفاده از مواد بازیافتی به صورت وسیع هموار می سازد. انگل با شرکت های تولیدی در مراحل اولیه تولید و فرایند همکاری می کند  تا باعث کاهش مداوم مواد استفاده شده و به تبع آن تسهیل بازیافت محصولاتشان ‌شود.

این گزارش افزود  ۷عضو موسس “آینده ای برای بسته بندی” ، همچنین استانداردهای جدیدی برای بسته بندی پایدار در سطوح فرامنطقه‌ای  تدوین می‌کنند. این شرکتها  در یک گفتگوی آزاد با سیاستمداران، سازمان ها و عموم مردم گام بسیار مهمی در جهت  ایجاد  یک مفهوم متمایز از پلاستیک های بسته بندی  برمی‌دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا