اخبار

آیا کرونا بازار پی وی سی ایران را شکست می دهد؟

بسپار / ایران پلیمر قیمت پی وی سی در بازار تهران امروز ١٦ هزار و ٨٠٠ تومان در هر کیلو پیشنهاد شد، اما گزارشی درباره معامله با این نرخ اعلام نشده است.
شیوع کرونا در ایران و بسته شدن مرزها سبب شده است تا نگرانی از خواب رفتن بازار یک ماه پیش از نوروز، افزایش یابد. این در حالی است که گفته می شود مرزهای ترکمنستان برروی کامیون های ایرانی بسته شد و امروز برخی کامیون ها به ایران بازگردانده شدند، همچنین برخی صادرکنندگان از بازگشت کامیون هایی با محموله های کابل از مرزهای افغانستان خبر می دهند. مرزهای زمینی عراق و ترکیه هم با ایران بسته شده است.

باتوجه به شرایط بازار، افت قیمت پی وی سی در ایران پیش بینی می شود و انتظار می رود میزان رقابت ها برای خرید پی وی سی در بورس کالا با کاهش نسبت به هفته گذشته روبه رو شود (امری که دو روز پیش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC در مورد اثرات مخرب آن بر این صنعت در نامه ای سرگشاده به وزیر صعت هشدار داده بود). قیمت محموله های صادراتی پی وی سی سازها هم این هفته با توجه به نبود خریدار اعلام نشده است.

پتروشیمی غدیر تندری برای هفته آینده با حجم ٦ هزار تن اعلام کرده است و منابع خبری از حجم ١٥ تا ١٦ هزارتنی ذخیره انبارهای این مجتمع خبر می دهند.

این در حالی است که باوجود افت نرخ دلار تا مرز ١٥ هزار و ٣٥٠ تومان در امروز، بسته شدن مرزها و نگرانی از صادرات محصولات پتروشیمی متاثر از شیوع کرونا، پیش بینی ها دشوار شده و تقاضا کاهش یافته است.

برخی تولیدکنندگان صنایع پایین دست نیز مجبور به ترک فعالیت واحدهای تولیدی خود شده اند.

 

منبع: پتروتحلیل

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا