اخبار

آیا پایان ضنایعات پلاستیک فرا رسیده است؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر اتحادیه حذف ضایعات پلاستیک‌ها (به نشانی www.endplasticwaste.org) آقای Jacob Duer را به عنوان نخستین مدیر اجرایی خود معرفی کرده است که از اول اکتبر فعالیت خود را آغاز می‌کند. آقای Duer از سازمان ملل به این اتحادیه پیوسته است و پیش‌تر در این سازمان مسئولیت هدایت بخش مواد شیمیایی و سلامت را در برنامه محیط زیست بر عهده داشت.

نقش آقای Duer پیشبرد ماموریت‌های اتحادیه در توسعه و پیاده‌سازی راهکارهای کاهش ضایعات پلاستیک است. این اتحادیه در حال حاضر تقریبا 40 عضو دارد و این اعضا شامل شرکت‌هایی در سطح جهانی و در حوزه‌های پتروشیمی، پلاستیک‌ها، محصولات مصرفی و بسته‌‌بندی هستند.

این اتحادیه متعهد شده است که در طول 5 سال آینده 1.5 میلیارد دلار امریکا (معادل 1.35 میلیارد یورو) را در پروژه‌هایی برای کاهش و حذف ضایعات پلاستیکی در محیط زیست، به ویژه در اقیانوس‌ها هزینه کند. با یک حساب سرانگشتی درآمد شرکت‌های عضو اتحادیه پس از کسر مالیات در سال 2018 مجموعا 135 میلیارد یورو بوده است و بنابراین تعهد کشورهای عضو این اتحادیه به اندازه 1% از مجموع درآمدشان خواهد بود که این رقم در طول پنج سال تقریبا برابر 0.2% از درآمد به صورت سالیانه است.

اتحادیه حذف ضایعات پلاستیک در ماه ژوئیه، نخستین اندیشگاه بین‌المللی خود را در توکیو/ ژاپن، با حضور تقریبا 500 شرکت‌کننده برگزار کرد. تمرکز این اندیشگاه بر به‌روش‌های آگاهی‌افزایی و پیشبرد راه‌حل‌هاست. Virginie Helias مدیر ارشد توسعه پایدار گروه P&G در این رویداد به عنوان سخنران کلیدی سخنرانی کرد و این رویداد شامل یک پنل گفت‌وگو بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا