اخبار

آیا سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست به نحسی افتاده است؟!

بسپار/ ایران پلیمر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست سال گذشته و در اوایل مهر ماه برگزار شد. برگزارکننده نمایشگاه یعنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همان وقت اعلام کرد که تاریخ نمایشگاه برای سه دوره قطعی شده است. 

امروز 11 اردیبهشت ماه است. بر روی تقویم نمایشگاههای داخلی سازمان توسعه تجارت نامی از ایران پلاست دیده نمی شود، سایت رسمی نمایشگاه همچنان “آغاز فعالیت های اجرایی ایران پلاست دوازدهم” را برپیشانی دارد!، آخرین اخبار مندرج در آن مربوط به اطلاعیه های عدوت چک های ضمانت و غرفه سازی سال قبل است، تلفن های دبیرخانه دایمی را کسی پاسخ نمی دهد، مجری دوره قبل، سپنتاس کیش راهنمایی می کند که هر روز سایت رسمی نمایشگاه را ببینیم تا شاید از تاریخ ثبت نام در نمایشگاه خبری بشود و نهایتا روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایده ی احتمالی لغو نمایشگاه را تکذیب می کند اما در مورد چگونگی برگزاری آن اطلاعی در اختیار نمی گذارد. 

 

آیا واقعا قرار است ایران پلاست امسال برگزار شود؟ کمتر از 5 ماه به برگزاری هیچ فراخوان داخلی و خارجی برای آن منتشر نشده و البته دلایل گوناگونی را می توان برای عدم برگزاری آن متصور دانست. از جمله اینکه امسال بزرگترین و معتبرترین رویداد نمایشگاهی (سه سالانه) دنیا K در دوسلدورف آلمان  در اواخر مهر ماه (بسیار نزدیک به زمان برپایی ایران پلاست) برگزار می شود و البته تحریم های بین المللی و وضعیت اقتصادی داخلی بر روند برگزاری نمایشگاه های کشور قطعا پر رنگ خواهد بود. 

 

اما نکته ای که بیش از همه ایران پلاست از آن رنج می برد، مطلقا عدم وجود هر برنامه ی میان مدت و بلندمدت برای این رویداد است. در شرایطی که همه رقبای منطقه ای آن با تحت کنترل درآوردن تمامی ابزارهای لازم هر سال گامی بزرگو رو به جلو  از ایران پلاست فاصله می گیرند. 

 

   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا