اخبار

آیا جرایم بیمه ای واحدهای کوچک و متوسط بخشیده می شود؟

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درخواست خود را به منظور بخشودگی جرایم بیمه‌ای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد.

صادق نجفی – مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: پیگیری های مختلفی به منظور بخشش جرایم بیمه ای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی انجام شده است و به تازگی نیز در این خصوص با سازمان تامین اجتماعی نامه نگاری کرده ایم که باید منتظر بمانیم و ببینیم چه تصمیمی توسط مسئولان این سازمان اتخاذ خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به طور حتم چنین بخشودگی موجب خواهد شد شرایط مطلوب تری برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به وجود آید و امیدواریم مسئولان سازمان تامین اجتماعی بیشترین همکاری را در این زمینه داشته باشند.

قطعا بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای کارفرمایان و تولیدکنندگان بنگاه‌های کوچک و متوسط که به دلیل مشکلات ناشی از رکود توان پرداخت دیون بیمه‌ای تامین اجتماعی را ندارند و مشمول جریمه شده‌اند، از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

زمانی که صحبت از رونق تولید و کسب و کار می‌شود همگان بر اهمیت و ضرورت حمایت‌های دولتی از بنگاه‌های اقتصادی متمرکز می‌شوند تا جایی که اعتقاد اهل صنعت این است که تا حمایت از جانب دولت نباشد چرخ‌های تولید نمی‌چرخد. این حمایت‌ها از اعطای تسهیلات شروع و به معافیت‌های مالیاتی و خدمات‌دهی تولیدی ختم می‌شود. در این راستا طرح بخشودگی جرایم نیز به ویژه در بخش جرایم مالیاتی و بیمه‌ای که واحدهای صنعتی با آن دست و پنجه نرم می کنند از مهم ترین مسائل است. باور تولیدکنندگان در این زمینه بر بخشودگی‌هایی است که می‌تواند همپای اعطای تسهیلات رونق تولید کمک ارزنده‌ای به بنگاه‌های کوچک و متوسط کند.

تولیدکنندگان بر این باورند که طرح بخشودگی بیمه‌ای کمک ویژه‌ای به واحدهای صنعتی است که بدهی‌های زیاد بیمه‌ای دارند، چراکه این مسئله موجب می شود روحیه کار و انگیزه در این‌گونه واحدها به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی افزایش یابد و طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌تواند بار کمبود نقدینگی و ورشکستگی را از دوش صنعتگران بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا