اخبار

آیا تدوین چارچوب واردات ماشین‌الات و تجهیزات پلیمری به باز شدن گره اختلاف میان ماشین سازان کمک می کند؟

بسپار/ ایران پلیمر صبح روز یکشنبه، جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به مشکلات واردات ماشین‌آلات پلیمری به درخواست انجمن ملی برگزار شد که طبق آن مقرر شد چارچوبی جهت تعیین سازوکار و چگونگی واردات ماشین آلات پلیمری تدوین شده و جهت ابلاغ به استان‌ها به وزارت صمت تقدیم شود.

 دفترماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت از سه تشکل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری و انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری دعوت نموده بود.

بیوک صحاف امین، رئيس هیات مدیره، علی قاسمی، عضو هیات مدیره و فرزانه علیرضایی، دبیرکل  به عنوان نمایندگان انجمن ملی صنایع پلیمر به همراه رئيس و هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان در جلسه با مهندس بهشتی پور، معاون مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و خانم یزدانی‌فر، کارشناس این دفتر حاضر بودند. (نماینده ای از انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری در جلسه حضور نداشته است.)

در ابتدای این جلسه بیوک صحاف امین، رئيس هیات مدیره انجمن ملی گفت: ما حامی حمایت از تولید داخلی هستیم اما زمانی پیشرفت اتفاق می‌افتد که در کنار تولید داخلی، محصولات پیشرفته نیز وجود داشته باشد. باید راه برای ورود محصولات با کیفیت خارجی باز باشد تا به این طریق، محصولات داخلی نیز دچار سکون نشده و این رقابت سبب بهبود کیفیت محصولات ایرانی شود. نباید جلوی واردات گرفته شود اما سیاست‌های کنترلی هم نیاز داریم.

در ادامه نیز حاضران در جلسه پیشنهادات خود را بیان نمودند که علی قاسمی، عضو هیات مدیره انجمن ملی با ارائه آماری نشان داد که ظرفیت تولید داخلی نسبت به نیاز مصرف کنندگان داخلی پایین تر است و ناگزیر نیازمند واردات تجهیزات پلیمری هستیم. وی همچنین افزود: جهت حمایت از تولید داخلی پیشنهاد انجمن ملی، تسهیل واردات قطعات مورد نیاز این تولیدکنندگان است. 

یروس ابراهیمی، رئيس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری نیز توضیح داد: ما مخالف واردات نیستیم و هیچ نامه و درخواستی در این خصوص نداشته ایم. ما تنها مخالف واردات دستگاه‌هایی هستیم که توان تولید داخلی دارند.

شاکری، عضو هیات مدیره این انجمن نیز تاکید کرد: انجمن ملی می‌تواند نیاز شرکت‌های عضو خود را جمع  آوری نموده و به تولیدکنندگان ماشین‌آلات اطلاع دهد که چه نیازهایی وجود دارد. ما نیز قادرخواهیم بود بر اساس نیازها، ماشین‌الات و تجهیزات مورد نظر را تولید کنیم.

در پایان پس از بحث و رایزنی سایر اعضا مقرر شد چارچوبی جهت تعیین سازوکار و چگونگی واردات ماشین آلات پلیمری تدوین شده و جهت ابلاغ به استان‌ها به وزارت صمت تقدیم شود.

 

اینپیا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا