اخبار

آیا بزرگترین واحد تولید نی آشامیدنی تعطیل شده است؟

بسپار/ایران پلیمر روز گذشته در برخی رسانه ها خبری با تیتر بزرگترین کارخانه تولیدکننده نی نوشیدنی در کشور تعطیل شد منتشر شد. مصاحیه ای نیز با مدیر این شرکت محمد معصومی انجام شده و به نقل از وی آمده بود: چرا مواد اولیه ای که داخلی است به راحتی در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی گیرد؟ به دلیل نبود مواد اولیه مجبور به تعطیلی شده ایم!

محمد معصومی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سابقه 20 ساله ای در تولید نی آشامیدنی در کشور داریم، اظهار داشت: این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده نی آشامیدنی حدود 70 نیروی انسانی داشت که از دو روز پیش به دلیل نبود مواد اولیه مجبور به تعطیلی شده است.

وی  با بیان اینکه تعطیلی این واحد تولیدی در حالی اتفاق افتاده که محصولاتش را به کشورهای اسپانیا، عراق و ترکمنستان صادر می کرد، افزود: میزان تولید روزانه ما 12 میلیون عدد نی آشامیدنی است که برای تولید آنها 4 تن مواد پتروشیمی نیازمندیم. متأسفانه طی ماه های اخیر نوسانات قیمت مواد پلاستیکی عاملی شده تا نتوانیم به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

این تولیدکننده با گلایه از اینکه چرا مواد اولیه ای که داخلی است به راحتی در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی گیرد، گفت: نمی دانم واقعاً ناظران بازار چه کار می کنند که تولیدکنندگان امکان خرید مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار یا بورس ندارند.

وی در خصوص سهمیه مواد پتروشیمی وزارت صنعت به واحدهای تولید، تصریح کرد: سهمیه ما از سال 65 حدود 60 تن مواد اولیه در سال است که این میزان در این 40 سال تغییر نکرده و فقط جوابگوی 4 روز فعالیت ما است.

معصومی با اعلام اینکه چرا تولیدکننده باید مواد اولیه داخلی را چندین برابر قیمت های بین المللی خریداری کند، اظهار داشت: تا چند هفته پیش مواد اولیه آنهم با قیمت های بسیار بالا به سختی در بازار پیدا می شد اما متأسفانه از چند روز گذشته اصلاً مواد اولیه در بازار برای ادامه فعالیت خود نمی توانیم بخریم و مجبور به تعطیلی شده ایم.

خبرنگار بسپار با شرکت آسان نوش تماس گرفت و منشی این کارخانه پس از هماهنگی با آقای معصومی که ظاهرا در خارج از کشور به سر می برد ضمن تکذیب توقف تولید کارخانه خواست از بازنشر خبر تعطیلی خودداری شود.

 

امیدوارم به زودی با سامان گرفتن وضعیت تامین مواد اولیه هیچ واحد تولیدی گرفتار کاهش ظرفیت یا توقف تولید نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا