اخبار

آیا اینجا همان سیلیکون ولی تهران خواهد بود؟

بسپار / ایران پلیمر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از صدور مجوز تاسیس شهرک صنعتی دانش بنیان از سوی این سازمان در نیمه اول امسال خبر داد و گفت که عملیات اجرایی این شهرک در نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

صابر پرنیان ، با بیان اینکه مجوز تغییر کاربری پروژه تاسیس شهرک صنعتی دانش بنیان هنوز صادر نشده، اظهار کرد: مساحت شهرک صنعتی دانش بنیان ۲۰۰ هکتار است که قرار است در شهرستان ری و با سرمایه بخش خصوص تاسیس شود.

به گفته وی، شهرک صنعتی دانش بنیان اولین شهرک صنعتی “های‌تک” است که مجوز تاسیس آن منطبق بر اصول اقتصاد مقاومتی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه موافقت اصولی و اولیه برای اجرای این پروژه از سوی  شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران صادر شده است، تصریح کرد: بعد از صدور مجوز تغییر کاربری، انجام کارهای اداری و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی، کار اجرایی پروژه شهرک صنعتی دانش بنیان آغاز می‌شود.

 

وی در پایان اعلام کرد که عملیات اجرایی این پروژه احتمالا در نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

چندی قبل سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد با توجه به اینکه تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان محسوب می شود، دارای بهترین ظرفیت برای پرورش ذهن‌های خلاق دانشجویان و زمینه ساز تحول اقتصادی  است و می تواند سیلیکون ولی منطقه باشد. 

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا