اخبار

آمار تولید و صادرات محصولات پتروشیمی کشور منتشر شد

بسپار/ ایران پلیمر تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان آبان ماه97 در مجموع به36.7 میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از 8.1 میلیارد دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان آبان ماه امسال 12 میلیون و نهصد و هشت هزارتن بوده است.
همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 16 میلیون و چهارصد و پنجاه و سه هزارتن بوده است.
بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقردرمناطق داخلی کشور درمدت زمان مذکور بیش از 7میلیون و سیصدوسی و هفت هزار تن بوده است.
به گزارش نیپنا؛ مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درآبان ماه امسال  4.6 میلیون تن بوده است.
گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید تا پایان آبان ماه امسال را مجتمع های خوزستان، اهتمام جم، پردیس، مهاباد،لرستان،  خراسان،فن آوران، ارومیه، مرجان، فارابی ،پلیمر کرمانشاه،فرساشیمی  و زاگرس به خود اختصاص دادند.

صادرات
صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان آبان ماه به حدود 14 میلیون تن به ارزش 8.1 میلیارد دلار رسید.
مجتمع های پتروشیمی در آبان ماه امسال  بیش از 1 میلیون و سیصدو پنجاه ویک هزار تن  محصول به ارزش بیش از 760 میلیون دلار را صادر کردند.
درمنطقه ماهشهر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از 3 میلیون و 682 هزار تن محصول به ارزش بیش از 2 میلیارد و دویست وسی وهشت میلیون دلارصادر شد.

همچنین در منطقه ویژه انرژی پارس نیز بیش از 7 میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار تن محصول به ارزش بیش از 4 میلیارد و صد و شصت و یک میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.
همچنین درسایر مناطق، بیش از 2 میلیون و نهصدو چهل و هفت  هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد و هفتصدو هفتاد و سه میلیون دلار صادر شد.
بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با حدود 1 میلیون و هفتصدو شصت و دو هزارتن و از نظر ارزشی نیز با بیش از 691 میلیون و هشتصدو هشتاد ونه هزار دلار صادرات  در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس،از ابتدای سال تا پایان آبان ماه به خود اختصاص داد.
همچنین در  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مجتمع پتروشیمی بندرامام  بیش از یک میلیون و صدو شش  هزار تن صادرات به ارزش بیش از 657 میلیون دلار را توانست رقم بزند.
در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 758هزار تن محصول را به ارزش بیش از 300 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا