اخبار

آمار تعطیلی واحدهای تولیدی صنایع پلاستیک در سال ۹۴

بسپار به نقل از وب سایت اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی می نویسد، رئیس هیات مدیره این اتحادیه با بیان اینکه عرضه محصولات پلیمری با ارز آزاد آسیب جدی را به واحدهای تولیدی وارد کرد، گفت: در سال ۹۴ حدود هزار واحدتولیدی صنعت پلاستیک تعطیل شده است.

نصرالله رضازاده  با اشاره به اینکه خوشبختانه با رأی شورای رقابت خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مورد موافقت قرار نگرفت، اظهار داشت: در مصوبه ۱۷ مردادماه سال ۹۳ برای تنظیم بازار قرار شد عرضه محصولات پلیمری از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد انجام شود که امروز واحدهای تولیدی درصددند این موضوع را به روال گذشته برگردانند.

وی با اشاره به اینکه عرضه محصولات پلیمری با ارز آزاد آسیب جدی را به واحدهای تولیدی وارد کرد، افزود: سال گذشته فقط ۲.۵ میلیون تن محصولات توسط واحدها تولید شده درحالی که در سال ۹۲ میزان تولید واحدها ۳.۶ میلیون تن بوده است.

رئیس اتحادیه صنعت پلاستیک تصریح کرد: براساس آمار یک میلیون تن کاهش تولید در سطح واحدها انجام شده که این امر به معنای تعطیلی ۱۰۰۰ کارخانه است.

رضازاده با اشاره به اینکه اگر تصمیم مناسبی در عرصه محصولات پتروشیمی اتخاذ نشود حجم واحدهای تعطیل شده افزایش خواهند یافت، گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار واحدهای صنفی پلاستیک با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند این در حالی است که ظرفیت ۱۳ میلیون تن تولید در سطح کشور وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا